0

راهنمای جامع خرید شلوار کوهنوردی

شلوار کوهنوردی
بازدید 3481
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه

برای خرید بهترین شلوار کوهنوردی ، باید فاکتور های زیادی را در نظر بگیرید . در این بخش نکات و ویژگی های هرکدام را برای شما بیان می کنیم تا در خرید شلوار کوهنوردی به مشکلی برنخورید. اگر برای دیگر تجهیرات کوهنوردی اقدام می کنید ، مطئن باشید مقاله های جامع ما در خرید کوله پشتی ، اجاق گاز کوهنوردی ، باتوم و … را حتما مطالعه فرمایید .

با اینکه تمام مدل هایی که برایتان بیان می کنیم با تگ ” شلوار کوهنوردی ” عرضه می شوند اما معمولا قصه به اینجا ختم نمی شود و اکثر مردم دنبال تنوع بیشتر در بین آن ها هستند . اگر قصد کرده اید صعودی بزرگ و چند روزه انجام دهید ، حتما باید دنبال شلواری بگردید که در سرازیری و شیب ها، در آن راحت بمانید و حتی بتوانید در روز های گرم با کوتاه کردن آن، از آن استفاده کنید . اگر کمتر اهل کوهنوردی هستید و بیشتر وقت خود را در دل طبیعیت می گذرانید، به دنبال شلواری باشید که بتوانید روزهای زیادی آن را بپوشید و احساس راحتی کنید .

بسیاری از افراد ، شلوار های کوهنوردی را درصعود، یوگا و حتی تیپ های روزومره ی خود نیز می پوشند . خوشبختانه ، شرکت های تولید کننده با قرار دادن ویژگی های منحصربفرد در هر کدام ، اکثر نیازهای مصرف کنندگان را برطرف می کنند .

انواع شلوارها :

عموما، هر یک از شلوارهای کوهنوردی بر اساس طراحی ، در یکی از چند انواع زیر که به آن ها اشاره خواهیم کرد، قرار می گیرند .

یکی از نکاتی که باید در خرید در نظر بگیرید، این است که آیا شلوار را می توان با دیگر شلوارهای معمولی پوشید یا خیر ؟ ، آیا دارای زیپ های که قابلیت کوتاه تر شدن داشته باشند را در خود جای داده است ؟ و یا می توان با تنگ کردن و یا لبه ی آن را بالا زدن، به شلوارهای کوتاه ( کاپری ) تبدیل کرد یا خیر . این ویژگی ها و قابلیت ها در میان کوهنوردان حرفه ای بسیار با ارزش است و هر کدام از آن ها با شناخت بیشتر مسیر خود ، شلواری را انتخاب می کنند که بیشترین کارایی را برای آن ها داشته باشد . در پایین ،این قابیلت ها را با جزئیات بیشتری ، همراه با نقات قوت و ضعف هرکدام برایتان بیان کرده ایم .

پیشنهاد ویژه : خرید شلوار کوهنوردی مردانه

شلوارهای استاندارد :

عموما شلوار های استاندارد انتخاب های خوبی برای کوهنوردی هستند ، زیرا نسبت به شلوار های کوتاه ، بیشتر شما را گرم نگه می دارند و پاهایتان را نیز از نیش حشرات موزی ، خراش و ساییدگی های صخره ها ، رطوبت زیاد و همچنین در معرض خورشید و باد قرار گرفتن حفظ می کنند . برای کاهش گرم شدن این شلوار ها نیز ، معمولا سیستم تهویه گرمایی نیز با دوخت جیب های شبکه ای و قرار دادن منفذ های در پشت محل زانو و یا نیم تنه ،شما را خنک نگه می دارند . مدل REI Co-op Sahara Convertible pants  ، دارای منفذ های تهویه بیشتری نسبت به دیگر مدل ها می باشد .

[adrotate group=”1″]

همچنین ، تعدادی از این شلوارها ، برای آب و هوای بارانی و سرد طراحی شده اند و به همین دلیل منفذ های زیادی برای تهویه هوا ندارند . تعدادی از این مدل ها Fjallraven Vidda Pro, و Arc’teryx Perimeter  هستند . بدون حداقل یک جفت شلوار ، اقدام به کوهنوردی های چند روزه ، ترکینگ و یا کوهنوردی هایی با مسافت بالا نکنید . اگر انتخاب شما یک شلوار کوهنوردی استاندارد بود، حتما یک جفت شلوار کوتاه نیز همراه خود داشته باشید .

برای کسانی که می خواهند شلوارهایی داشته باشند که در سطح شهر ، کار و یا تعطلات نیز بپوشند ، شلوارهای بلند روزانه انتخاب بهتری نسبت به دیگر شلوارها می باشد و تیپی روزمره نیز به آن ها می دهد .

شلوارهای قابل تبدیل :

این شلوار های ، دارای زیپی جداگانه روی هر پا ( معمولا بالای زانو ) می باشند ، که به کوهنوردان اجازه می دهد تا با باز کردن زیپ، آن ها را به شلوارک تبدیل کرده و به سادگی از آن ها در هوای گرم استفاده کنند . بسیاری از کوهنوردان تنوع و چنده کاره بودن این شلوار ها رو دوست دارند و معمولا انتخاب اول آنها می باشد زیرا جای کمتری می گیرند و وزن داخل کوله پشتی نیز، کاهش پیدا می کند . یکی از قابلیت های کاربردی آن نیز این است که معمولا قسمت پایینی شلوار را که بیشتر کثیف می شود را می توانید به راحتی جدا کنید و در حالی که بالاتنه ی آن را هنوز به تن دارید شروع به شستشو کنید .

زیپ ها را می توانید نیمه کاره باز کنید تا تبدیل به یک تهویه و منفذ ورودی هوا باشد و یا می توانید قسمت پایینی را به طور کلی در بیاورید و آن را دور هم بپیچید و به عنوان گترز از آن آستفاده کنید .

نقاط ضعف :

در پوشیدن تمامی شلوار ها ، کوهنوردان سلایق و ترجیحات خود را دارند . این قضیه از شلوار های قابل تبدیل نیز، مستثنی نیست . اکثر آن ها ترجیح می دهند تا همیشه قسمت پایینی شلوار را متصل نگه دارند و یا در کوله پشتی خود ، آن را مچاله کنند . تقریبا در تمام مدل های این شلوار ها، برای در آوردن قسمت پایینی شلوار ، نیاز به درآوردن کفش و یا بوت خود هستید (بغیر از REI Sahara ) ، پس برای خیلی ها زحمت این کار بیشتر از لذت بردن در طبیعیت با شلوارک است و از این کار صرف نظر می کنند . زیپ این شلوار ها نیز ممکن است کمی به وزن بار شما اضافه کند . حتی در بعضی مواقع ممکن است وزن یک شلوار قابل تبدیل از یک جفت شلوار و شلوارک معمولی و سبک، بیشتر باشد!

از دیگر مشکلاتی که ممکن است با پوشیدن این شلوار به سراغتان بیاید می توان به گیر کردن زیپ ها ، نمایان شدن قسمتی از ران به دلیل بسته نبود زیپ و … اشاره کرد . بعضی از شرکت های تولید کننده ، این مشکلات را به طور کامل در محصولات خود برطرف کرده اند ، پس برای انتخاب درست سعی کنید تا هر کدام ازاین شلوار هارا به دقت بررسی و بازبینی و سپس خرید کنید .

ما چند مورد از این شلوار ها شامل KUHL Renegade Cargo Convertible و The North Face Paramount Trail Convertible و REI Sahara Convertible . و Columbia Silver Ridge Convertible را مورد بررسی قرار داده ایم . اما مدل KUHL convertible hiking pants به سبب دوام و راحتی بیشتر ، پیشنهاد ما به شماست . همچنین این شلوار نسبت به دیگر شلوار های معمولی، ظاهر بهتری نیز دارد .

نکته :

اکثر مواقع شرکت های تولید کننده ، یک شلوار کوهنوردی را با دو مدل قابل تبدیل و استاندارد عرضه می کنند که کار ما را برای انتخاب آسان تر می کند !

شلوار های تاشو ( جمع شونده ) :

به عنوان جایگزینی برای شلوار های معمولی ، از آن ها یاد می شود و بعضی از مدل های آن ، با دکمه ای در قسمت زیرین شلوار و یا قسمت ارتجاعی برای تا زدن ، جمع می شوند . این دو قابلیت به شما اجازه می دهد تا به راحتی آن ها را به شلوار کوتاه تبدیل کنید . با این ویژگی دیگر برای خنک ماندن در هوای گرم مشکلی ندارید و نسبت به شلوار های قابل تبدیل نیز، دردسر کمتری دارند . توجه داشته باشید که تمام شلوارها را می توانید از قسمت انتهایی تا بزنید اما موردی که این نوع شلوار ها را از سایر شلوار ها متمایز میکند این است که قسمت تا زده ی شلوار در هر فعالیتی سر جای خود می ماند و خیالتان از این بابت راحت است .

پیشنهاد های ما :

پیشنهاد ویژه : خرید شلوار کوهنوردی زنانه
مدل Prana Stretch Zion ، دارای دکمه ای دوخته شده در پایین شلوار است که پس از ۲ یا ۳ دور تا زدن به راحتی آن را با دکمه می بندید و شلوار در همان حالت می ماند . این ویژگی باعث می شود تا با همه اندازه های ساق پا، سازگار باشد اما تعداد تا زدن هایتان را برای بستن با دکمه ،محدود می کند . مدل Mountain Hardwear Men’s Hardwear AP Pant نیز دارای این قابلیت می باشد اما با داشتن یک لایه شبرنگ در داخل شلوار ، زمانی که آن را تا می زنید با کمی درخشش در شب ، به امنیت شما در مسیر کمک می کند . این قابیلت زمانی که شهر کمی تاریک است و در حال دوچرخه سواری هستید، بسیار کاربردی است .

در آخر مدل Outdoor Research Ferrosi pants ، مشکلات بالا را ، با تعبیه یک بند کشی و سگگ در قسمت پاییینی این شلوارها حل کرده است . بجای بالا و تا زدن این شلوارها ، کوهنورد می تواند به سادگی آن را تا بالای ساق و یا زانوی خود تا بزند و با تنگ کردن سگگ روی بند کشی ، شلوار را در حالت دلخواه نگه دارد . ما این ویژگی را بسیار دوست داشتیم، زیرا تنوع زیادی به شما می دهد و می توانید شلوار را در هر ارتفاعی نگه دارید . زمانی هم که شلوارها را پایین می دهید می توانید با سفت کردن سگگ بر روی بوت خود ، شلوار را به یک گتر محکم نیز تبدیل کنید .

اندازه ، تناسب و قابلیت جابجایی آن در بدن :

پیشنهاد ما به شما، انتخاب شلواری است که در بدن شما فیت و چسبان بنظر بیاید اما حواستان باشد زیاد هم محدود و تنگ نباشد . بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شلوارهای گشادتری انتخاب کنند اما تجربه ما ثابت کرده است که شلوار هایی که خیلی گشاد می باشند: سنگین تر هستند ، در هوای طوفانی شل می شوند و ممکن است به خار و خاشاک های مسیر نیز گیر کنند و پاره شوند! این موارد در کوهنوردی های طولانی مدت می تواند بسیار آزاردهنده باشد .

از طرفی دیگر ، اگر شلوارتان نیز خیلی تنگ باشد باعث خراشیدگی پاها ، محدود کردن جابجایی آن در پا و ناراحتی در اطراف میان تنه ،زانو و باسن شما می شود . مدل هایی که دارای آزادی بیشتر در قسمت زانو ها ( articulated knees ) هستند و یا خشتک بلندتری دارند، بسیار راحت تر هستند و در بدن بهتر جابجا می شوند . این شلوارها با داشتن مقادیر زیادی اسپندکس و پارچه های کشسانی ، از مناسب ترین نوع شلوارها می باشند .

پیشنهاد های ما :

اگر دنبال شلوار گشادتری هستید مدل Fhallraven Vidda Pro را چک کنید . شلوارهای چسبان با جابجایی بیشتر در بدن شامل مدل های The Patagonia Quandary و Arc’teryx Perimeter Pant می شوند . در آزمایش ما ، شلوار هایی که عملکرد متوسطی داشتند شلوارهای Prana Stretch Zion و The North Face Paramount 3.0 و OR Ferrosi بودند . درست است که قواره هر فرد با دیگری متفاوت است اما مدل Mountain Hardwear AP Pant کمی بیش از حد تنگ بود و فضایی برای کشش نداشت . این موضوع در قسمت بالای ران و پایین باسن، بیشتر بود .

توچه داشته باشید که شلوارهای کوهنوردی با پوشیدن مکرر در صعود ، مقداری کش می آیند و گشاد می شوند . این موضوع در پوشش آن ها در بدن ، کاملا محسوس است اما زمانی که آن ها را بشورید و خشک کنید به حالت قبلی باز می گردند .همچنین کوهنوردان در صعود های خود ، وزنشان کمتر می شود و استخوان کمر آن ها کمی کوتاه تر می شود . به همین دلیل ، به شما پیشنهاد می کنیم به دنبالی مدلی باشید که دارای یک کمربند ، بند کشی و یا سگک باشد تا اگر به کوهنوردی های چند هفته ای می روید، به راحتی بتوانید به تناسب دلخواه شلوار برسید .

اقلیم و مقصد شما :

در حالی که عموما تمام شلوارهای کوهنوردی برای دامنه ی گسترده ای از آب و هوا طراحی شده اند ، بعضی از آن ها دارایی فاکتور هایی هستند که به عنوان مثال با وجود منفذ هایی در هوای گرم شما را خنک و با لایه های بیشتر به عنوان عایق در هوای سرد، شما را گرم نگه میدارند . در قسمت زیر ، به برخی از این نکات اشاره کردیم که بسته به اینکه در چه محیطی کوهنوردی می کنید به کارتان خواهد آمد .

محیط های گرم خشک

کویر و ارتفاعات کم تابستانی :

کوهنوردی در محیط های کویری در تابستان، می تواند شرایط متفاوتی را برای شما به وجود آورد . از یک طرف ، گرمای شدید ممکن است شما را به پوشیدن شلوارک سوق دهد و از طرفی دیگر ، دلتان نمی خواهد پای شما قربانی اشعات مضر خورشید ، طوفان و یا تیغ های خس و خاشاک محیط شود . در این مواقع ، شلوار های قابل تبدیل گزینه ای ایده آل هستند .پارچه های سبک تر که در شلوارهای Patagonia Quandary و OR Ferrosi و REI Sahara یافت می شوند از پای شما به خوبی حفاظت می کنند و وزنی هم ندارند . سیستم تهویه و به اصلاح ” نفس کشیدن ” شلوار خود را نیر در نظر بگیرید . یکی دیگر از این موارد رنگ آن است . اگر برای یک روز در هوای گرم کوه نوردی می کنید، شلوارک گزینه ی خوبی است اما شلوارهای کوهنوردی پوششی ضروری برای صعود های چند روزه است .

محیط های سرد و معتدل

ارتفاعات بلند و یا صعود در اواخر تابستان و پاییز :

در صعود های تابستان ، پاییز و یا ارتفاعات بلند ، با تاکید بیشتری، شلوارهای کوهنوردی را توصیه میکنیم زیرا بدن شما را از سرما و طوفان حفظ می کند . در روزهای گرم آن نیز ، با وجود سیستم های تهویه هوا و منفذ های شلوار، خیالمان راحت است . نویسندگان ما عموما تنها یک جفت شلوار با خود حمل می کنند ، این به معنی وزن کمتر و فضای بیشتر در کوله پشتی است .

یکی از مواردی که باید در فصول سرد زمستان به یاد داشته باشید ، بارش باران و برف است . اگر قصد صعود به مناطقی دارید که بارش برف و باران در آن ها وجود دارد ، حتما باید شلواری داشته باشید که ضد آب باشد . داشتن یک پوشش با دوام ضد آب ( DWR ) و یا روکش های پارچه ای نایلون ، یکی از باید ها، در این مناطق است . این پارچه ها کمتر آب را به خود جذب می کنند و خیلی سریع تر نیز خشک می شوند .

توجه داشته باشید ، تمام شلوارهایی که در این مقاله ذکر شده است کاملا ضد آب می باشند اما Mountain Hardwear AP Pant، به علت اینکه کتان زیادی دارد ، پیشنهاد نمی شود . Fjallraven Vidda Pro نیز از مقداری زیادی پارچه ی کتان درست شده است اما با استفاده از واکس های Greenland ،  می توانید از ضدآب شدن و جلوگیری نفوذ آب به آن، اطمینان حاصل کنید .اگر انتظار بارش باران و برف را در ارتفاعات داریم ، حتما یک شلوار کاملا ضدآب با خود داشته باشید تا در صورت بارش شدید، آن را روی شلوار خود بپوشید .

محیط های بارانی :

اگر در آب و هوای بارانی و اقلیم سرد، کوهنوردی می کیند ، پیشنهاد ما به شما حتما استفاده از شلوارهای ضد آب است . علی الخصوص اگر این بارش ها با هوای سرد و طوفانی ترکیب شوند ، در صورت نبود پوشش مناسب ، خیلی زود وضعیتتان بدتر شده و جان شما در خطر می افتد . پیشنهاد ما به شما Arc’teryx Perimeter  است که در آب و هوای بارانی در ضدآب بودن ، جذب و خشک شدن از تمامی هم سطح های خود، پیشی گرفته است . با این وجود ، کارایی آن هنوز از یک شلوار ضد آب مخصوص باران کمتر است!

پوشش های دفع آب (DWR) و مقاوم در برابر تغییرات جوی

بیشتر کارخانه ها از پوشش های مقاوم و ضدآب در بخش بیرونی البسه های خود استفاده می کنند . بخصوص در لباس های ضدآب و مخصوص باران مانند کت و شلوارها ، این پوشش های ضد آب ، قطرات بارش را از سطح البسه دور نگه می دارند تا شلوار و یا کت تهویه خود را به درستی انجام دهد . شلوارهای کوهنوردی کاملا ضدآب نیستد اما پوشش های ضد آب می توانند انتخاب خوبی برای استفاده در این آب و هوا ها باشند . در صورتی که هیچ کدام از این پوشش ها را در هنگام بارش ندارید ، باران را در آغوش بگیرید زیرا بدون شک، خیس و خالی خواهید شد !

پوشش های ضدآب ، قطرات بارش را قبل از اینکه فرصت نقوذ به لایه های زیرین داشته باشند را از سطح لباس دفع می کنند اما در اکثر مواقع در بارش های شدید، کاملا خشک نمی مانید و مقداری خیس می شوید . علاوه بر این ، پوشش های ضدآب به مرور زمان کهنه می شوند ، بخصوص اگر فعالیت های سایشی ( کوهنوردی و.. ) را انجام می دهید و یا زیاد ، پوشش های خود را می شویید. طبیعتا ، این پوشش ها در ناحیه های نزدیک به زانو ، پایین ران و باسن زودتر فرسوده می شوند . پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات شستشوی ضد آب مثل
Nikwax Direct Wash-In می باشد .

نتایج ما :

تنها چند مورد از شلوارهایی که در این مقاله نام بردیم از خاصیت دفع آب (DWR ) بهره نمی برند . در مقایسه ی ما، Mountain Hardwear AP Pant ، عملکرد پایین تری نسبت به دیگر شلوارها داشت . لازم به ذکر است که شلوارهایی با این قابلیت، به طور یکسان و با یک مواد ساخته نشده اند، پس نتایج هر کدام می تواند متفاوت باشد . در اکثر موارد ، پوشش های دفع آب عملکرد خوبی داشتند اما باید گفت همه ی آن ها با تشدید میزان آب مقداری آب را جذب کرده اند . Arc’teryx Perimeter Pant باز هم ، بیشترین دفع آب را از خود نشان داد .

درجه UPF:

با اینکه تمام پارچه ها، توان مختصری در برابر اشعه های فرابنفش خورشید، دارند ، تمام شلوارهایی که در این مقاله گنجاندیم دارای UPF 50 می باشند . در کوهنوردی در ارتفاعات ، فصول گرم سال و کویر ، حفاظت در برابر نور خورشید، یکی از مزیت های مهم پوشیدن شلوار بجای شلوارک می باشد . این قضیه برای افرادی که پوست حساسی دارند و خیلی زود دچار سوختگی می شوند اهمیت دو چندانی دارد . مدل های The Prana Stretch Zion و Patagonia Quandary و OR Ferrosi و KUHL Renegade Cargo Convertible همگی دارای UPF 50 هستند . باقی شلوارها امتیاز پایین تری کسب کردند . در ادامه بیشتر راجع به این نمره های توضیح داده شده است زیرا برای خیلی ها این نمرات ، یک فاکتور اصلی برای خرید است .

فرق بین درجه SPF و UPF چیست ؟

SPF ( فاکتور حفاظت در برابر خورشید )، زمانی که طول می کشد تا پوستتان در تابش نور خورشید بسوزد را، اندزه گیری میکند . این نمره گذاری، در کرم های ضدآفتاب بسیار متداول است . UPF ( فاکتور حافظت در برابر فرا بنفش ها )، یک نمره گزاری برای لباس هایی است که مقدار اشعه های فرابفنشی که از طریق پارچه ها، به بدن شما می رسند را، اندازه گیری می کند.

این نمره ها به چه معنی می باشد ؟

درست مانند SPF ، هرچقدر میزان UPF بالاتر باشد ، میزان حفاظتی که البسه ی شما در برابر اشعه ی فرابنفش از خود نشان می دهد ، بالاتر است . برای مثال یک تی شرت با نمره UPF 25 ، حدود ۴ درصد از اشعه های فرانفش را جذب، ویک جفت شلوار با UPF بالای ۵۰ ، کمتر از ۲ درصد را جذب خود می کند . لباس هایی با UPF پایین تر از ۱۵ ، به استاندارد های آن نمی رسند و نمره ای دریافت نمی کنند اما فقط برای مقایسه ، یک تی شرت سفید کتان ساده ، نمره ای حدوی ۵ -۸ را دارد که تقریبا ۲۰ درصد از اشعه های فرابنفش را به خود جذب می کند ! این باز هم بهتر از هیچی نپوشیدن است !

این نمره های چگونه عمل می کنند ؟

نمره های UPF که به هر لباسی داده می شود ، بر اساس چند معیار اصلی می باشد : ساخت ، رنگ و فرآوری. انتخاب درست پارچه ، مثل نایلون و پلی استر ( که هر دو، دفع اشعات مضر خورشید را به خوبی انجام می دهند ) که با چگالی بیشتر و بافت محکم خود اجازه ی نفوذ کمی از اشعات فرابنفش را به بدن می دهند، بسیار اهمیت دارد . رنگ های متفاوت هر پارچه ای نیز میزان نفوذ این اشعات را به بدن ، تغییر می دهد . رنگ البسه به خودی خود می تواند به نمره ی UPF پوشش اضافه کند . در آخر، اضافه کردن چند مواد شیمیایی به لباس، برای بالابردن نمره UPF انجام می شود .

آیا به لباس هایی با نمره UPF نیاز دارید؟

تمام لباس ها، میزان حفاظت معینی در برابر اشعات مضر خورشید را دارند و کمتر پیش می آید که بدن شما ،زیر تی شرت ، در تابش آفتاب بسوزد . افرادی که پوست حساسی دارند ، می توانند از این لباس ها بهره بیشتری بگیرند . مردم بعضی از مناطق جهان، مثل مناطق استوایی و ناحیه های کنار آب و برفی ، به حفاظت بیشتری در برابر خورشید نیاز دارند . همین طور افرادی که در ارتفاعات بلند، کوهنوردی می کنند و تابش نور خورشید نیز در آن مناطق شدید است ، باید لباس هایی با UPF بالا تهیه کنند . در کل پوشیدن لباسی های با نمره UPF ، نیازی اساسی برای گشت و گذار در طبیعت نیست اما با پوشیدن آن اطمینان خاطر دارید که کمتر در معرض اشعات مضر خورشید هستید .

رنــــگ:

رنگ می تواند یکی از مواردی باشد که خیلی ها، در انتخاب البسه خود در هنگام کوهنوردی، آن را نادیده می گیرند . بیشتر مردم رنگ شلوار خود را بر اساس تیپ و استایل لباس خود انتخاب می کنند . اما در حقیقت رنگ می تواند تفاوت زیادی را در عملکرد و احساس شما در شراط متفاوت ایجاد کند . خوشخبتانه ، تمام شلوارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است دارای طیف رنگ بندی زیادی هستند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت .

عموما، در کوهنوردی های تابستانه با اقلیم گرم و خشک ، لباس های سفید ، برنزی ، بژ و یا رنگ های روشن بپوشید. به همین ترتیب در صعود های خود در فصول سرد و یا ارتفاعات زیاد، از لباس های تیره و سیاه استفاده کنید . تجربه نشان داده است رنگ شلوار شما تاثیر مستقیمی در احساس آن در پاهای شما و همچنین خشک شدن آن دارد . پوشش های سفید و رنگ روشن ، تابش خورشید را منعکس می کنند ، پس مقداری کمی از حرارت را جذب خود میکنند و شما را خنک نگه میدارند و تعرق شما را به تاخیر می اندازند . لباس های سیاه و رنگ های تیره، تابش و حرارت خورشید را جذب می کنند ، پس شمار را گرم تر نگه می دارند ، باعث تعرق شما می شوند و زودتر نیز خشک می شوند .

دانستن این اطلاعت، تاثیر بسزایی در صعود شما دارد و جزو نکاتی هستند که همیشه قبل از صعود به مناطق مورد نظر خود باید آن ها را در نظر گرفت . در انتخاب روشن و یا تیره بودن لباس ها ، هیچ محدودیتی در بازار وجود ندارد و خوشبختانه می توانید با انتخاب رنگ مورد نظر و دانستن اقلیم آن منطقه، ماجراجویی خود را شروع کنید .

توصیه هایی از کوهنوران حرفه ای :

درآخر چند توصیه از کوهنوردان مسیر های بلند ، آستین و پالمر را، برای شما آماده کرده ایم . این دو نفر ، کوه های آپالاچی را در تابستان ۲۰۱۱ و رشته کوه های ساحلی اقیانوس آرام را در سال ۲۰۱۴ با داشتن یک جفت شلوار کوهنوردی مناسب برای ۳۲۱۹ کیلومتر طی کرده اند !

برای مسافت های طولانی که می خواهید در فضای خود صرفه جوبی کنید و بار کمتری نیز حمل کنید ، استفاده از یک نوع شلوار، توصیه ما است . این بدین معنی است که خود ما ، و تمامی افرادی که در مسیرمان به آن ها برخورد کرده ایم ، عاشق شلوارهای قابل تبدیل بودند . ورونیکا یک مدل اولیه از The North Face Paramount Convertible Pant – Women’s را برای طی کردن قله های آپالاچی و نصف کوه های ساحلی اقیانوسی استفاده کرد و برای نیمی دیگر از مسیر از Columbia PFG Aruba Convertible Pants کمک گرفت . استین هم از این شلوارهای قابل تبدیل ، استفاده می کرد . آن ها تمام سه مدل را استفاده کردند : شلوار بلند ، شلوارک و کاپری ها و خیلی زود متوجه شدند که داشتن جیب های متنوع نیز، عاملی تاثیر گذار برای سازمان دهی و دسترسی هرچه راحت تر به تجهیرات مورد نیاز است .

در کل ، هر دوی آن ها به این نتیجه رسیدند که مهم ترین نکات در این شلوارها ، میزان مقاومت آن ها در استفاده ی زیاد ، وزن سبک ، سرعت خشک شدن و منفذ های تهویه آن ها می باشند .

منبع : outdoorgearlab

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *