0

من این‌گونه «اورست» را صعود کردم؛ «صادقانه»!

صعود انفرادی به اورست
بازدید 618
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کوهنورد مشهور آلمانی «دیوید گوتلر»، در روزهای گذشته موفق به صعود انفرادی، بدون استفاده از کپسول اکسیژن و بدون همراهی شرپا به «اورست» شد.
این سومین تلاش وی جهت صعود بلندترین کوه دنیا بود و ششمین قله ۸۰۰۰ متری او محسوب می‌شود.

«گوتلر» در توضیح صعود خود گفت:
صعود من بدون استفاده از کپسول اکسیژن بوده اما از طناب های ثابت و نردبان‌های موجود در مسیر استفاده کردم، هم‌چنین؛ در کمپ ۳ نیز در چادری خالی شب مانی داشتم … اما در کمپ‌های ۲ و ۴، چادر خود را برپا کردم و حمل ابزار و تجهیزات توسط خودم انجام شده است.
من با این صعود قصد ثبت هیچ رکوردی را نداشتم، فقط «اورست» را به سبک خود صعود کردم.
همه هیمالیانوردان می‌دانند که در ارتفاعات، چه مواردی (به عنوان مثال استفاده از کپسول اکسیژن ) صعود را سهل‌تر و احتمال موفقیت را بالا می‌برد … تفاوت‌هایی هر چند ظریف و کوچک در سبک و نحوه صعود، تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کند! … به راحتی درجه دشواریِ آن صعود، شانس موفقیت و بقاء را، تغییر می‌دهد.
هدف من از بیان این جزئیات، قضاوت سبک صعود هیچ فردی نیست. همه در نحوه صعود خود آزاد هستند و می‌توانند به آن افتخار کنند اما جوهر کلامِ من، صداقت است!
صداقت در کوهنوردی همواره اصل مهمی بوده است اما با سرعت در حال فراموشی است!!

در واقع؛ دنیای کوهنوردی شاهد گسترش سریعِ سبک و تکنیک‌های متفاوتِ صعود است و در کنار آن اخبار صعودها نیز به سرعت پخش می‌شوند، اما به همان میزان بیان حقیقت و جزئیاتی پیرامون نحوه صعود، کمرنگ شده است!

صعود در ارتفاعات بلند معمولاً بدون حضور شاهدان است، پس رعایت شفافیت و صداقت ضروری است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *