0

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه (راهنمای جامع و کامل)

بازدید 109
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کوهنوردی یک روزه یکی از فعالیت های هیجان‌انگیز و پرفایده برای ارتباط با طبیعت و تقویت بدن است . که از فواید ان می توان به تقویت عضلات بدن و سلامت روانی اشاره کرد علاوه بر این ها فرصتی پیش می اید تا بتوان تجربه زیبا از طبیعت و ارامش ذهنی بدست اورد در عین حال برای داشتن کوهنوردی ایمن و بدو خطر به یک لیست وسایل کوهنوردی یک روزه نیاز خواهیم داشت که در این مقاله به بررسی این لیست و نکات ضروری انتخاب لوازم کوهنوردی یک روزه خواهیم پرداخت :

 

لیست تجهیزات کوهنوردی یک روزه

 

چک لیست وسایل کوهنوردی یک روزه

  • کفش کوهنوردی
  • باتوم کوهنوردی
  • کوله کوهنوردی کوچک
  • دست کش و کلاه
  • کاپشن بادگیر
  • کرم ضد آفتاب
  • هدلامپ
  • تجهیزات ناوبری
  • لایه گرمایی مناسب دمای هوا
  • عینک آفتابی
  • پیراهن یا تی شرت آستین دار
  • کیف کمک های اولیه
  • آب کافی
  • مواد غذایی سبک و با انرژی
  • لوازم پخت و پز
  • طناب

 

برای مطالعه در مورد وسایل کوهنوردی مبتدی مقاله ما با همین نام را مطالعه نمایید.

 

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در انتخاب وسایل کوهنوردی یک روزه  باید دقت کافی به کار برد و باید بدانید که هرکدام از این لوازم کوهنوردی چه ویژگی های باید داشته باشند تا در هنگام استفاده از ان ها در کوهنوردی به مشکل بر نخوردید و کوهنوردی ایمنی را تجربه کرد در زیر به چند مورد از این لوازم اشاره خواهیم کرد :

کفش کوهنوردی: اولین مورد از لیست وسایل کوهنوردی یک روزه می توان به کفش کوهنوردی اشاره کرد . کقش کوهنوردی مناست باید ضد آب و  بادوام باشد تا در حین عبور از مسیرهای سنگی اسیبی به پا وارد نشود و همچنین زیره محکمی داشته باشد تا خطر لغزش را کم کند و سبک و منعطف باشد تا در حین کوهنوردی پا را اذیت نکند .

باتوم کوهنوردی : باتوم کوهنوردی ابزار دیگری است که در بالا و پایین امدن از کوه برای حفظ تعادل در مسیرهای ناهموار و کاهش فشار بر روی زانوها مورد استفاده قرار می گیرد . باتوم کوهنوردی باید سبک و محکم باشد تا دست ها را خسته نکنند و در مسیر های سخت به راحتی نشکند .

کوله کوهنوردی کوچک :  کوله پشتی کوهنوردی ابزار مهم دیگری است که در لیست وسایل کوهنوردی یک روزه قرار دارد و تمام وسایل ضروری در داخل ان جای می گیرند این کوله باید سبک راحت پشت تا هنگام استفاده از ان فشاری بیهوده به پشت نیندازد و همچنین عایق رطوبت باَدشد تا اب به داخل ان نفوذ ننماید.

کاپشن بادگیر کوهنوردی : مهم نیس در چه فصلی از سال قرار دارید همیشه در کوهستان تغییرات دمایی وجود دارد برای همین به همرا داشتن یک کاپشن بادگیر کوههنوردی می توانید این تغییرات دمایی کنار بیایید و به کوهنوردی خود ادامه دهید .

کرم ضد آفتاب : کرم ضد افتاب از اهمیت ویژه ای برخورد دار است ان هم به این دلیل که پوست انسان در کوهستان مدام زیر تابش افتاب قرار دارد و باعث سوزش ان می باشد پس با استفاده از کرم ضد افتاب با spf بالا می توان جلوی اسیب رسیدن به پوست را گرفت .

 

 

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه مخصوص هر فصل

کوهنوردی در هر فصل از سال با چالش ها و شرایط آب و هوایی مختلف نیاز های متفاوت بدن همراه می باشد و برای این که مشکلی برایمان پیش نیاید و همچنین از کوهنوردی یک روزه خود لذت کافی را ببریم باید از لیست وسایل کوهنوردی یک روزه مختص ان فصل استفاده کنید

 

لیست  تجهیزات کوهنوردی یک روزه در بهار 

کوهنوردی در فصل بهار به دلیل گذر از فصل سرد زمستان و شکوفا شدن طبیعت امکان تماشای مناظر طبیعی و هوای تازه را فراهم می کند ولی در این فصل به دلیل بارش های فراوان امکان لغزنده شدن مسیر ها و افت دما وجود دارد برای همین باید از لیست وسایل کوهنوردی یک روزه مخصوص فصل بهار استفادهع کنیم .

 

لوازم مورد نیاز کوهنوردی یک روزه در تابستان

کوهنوردی در فصل تابستان نیز چالش های مخصوص خود را دارد در این فصل به دلیل بالا رفتن دما و همچنین تغییرات اب و هوایی ناگهانی ، تابش مستقیم نور آفتاب بصورت طولانی مدت و روز های بلند می بایست از وسایل کوهنوردی یک روزه استفاده کرد که مناسب فصل تابستان باشد.

 

 

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه در پاییز

پاییز یکی از فصول زیبایی سال برای کوهنوردی می باشد وجود رنگ های گرم به همراه بارش باران طبیعت را بیشتر از قبل زیبا تر می کند با این حال تغییرات ناگهانی هوا و لغزنده بودن مسیر ها امکان وقوع حادثه را دو چندان می کند به همین خاطر باید از تجهیزات کوهنوردی یک روزه مناسب این فصل استفاده کنیم تا هم از کوهنوردی لذت ببریم و هم اینکه احتمال بروز خط را کاهش دهیم .

 

تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی یک روزه در زمستان

فصل زمستان فصل سوز و سرما به همراه بارش برف و یخبندان می باشد که خطراتی بسیاری برای کوهنوردانی که می خواهند در این فصل به کوهنوردی بپردازند داشته باشد اما همین بارش برف مناظر طبیعی باشکوهی از طبیعت را به رخ می کشد که در هیچکدام از فصول دیگر سال نمی تواند مثل ان را نیز مشاهده کرد به هیمن دلیل ما به اسانی می توانیم با تهیه و لیست وسایل کوهنوردی یک روزه مناسب فصل زمستان از این تجربه فوق العاده بهرمنده شویم .

 

جمع بندی

داشتن لوازم کوهنوردی مناسب برای اینکه تجربه کوهنوردی را به حداکثر برسانید و در عین حال ایمنی خود را حفظ کنید امری ضروری است برای همین ابتدای کار لازم است یک لیست لوازم کوهنوردی یک روزه تهیه کنید تا با آمادگی کامل و تجهیزات مناسب سراغ این ورزش پر چالش برید و از فواید ان برای سلامت جسمی و روحی بهره مند شوید .

منبع: uphillathlete.com

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *