0

۴ توصیه به سنگ نوردان تازه کار برای افزایش مهارت

سنگ نورد تازه کار
بازدید 1465
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رشد و پیشرفت در درجات و مراحل برای سنگ نورد تازه کار آسان‌تر است در حالیکه برای سنگ نوردان حرفه ای افزایش سطح حتی یک درجه ای نیز نیاز به ماه ها تلاش دارد.

برای ارتقا سطح خود نیازی نیست که حتما تمام انرژی خود را صرف دیواره‌ای کنید که درجه دشواری بسیار دشوار تر از سطح فعلی شما دارد.

توصیه هایی که در ادامه می‌آید برای سنگ نوردانی تا سطح مهارتی که درجه ۱۱b ،v3 و v4 را بدون پرش، آویزان شدن و دشواری زیاد انجام می‌دهند مفید است.

۱. گرم کردن

برای سنگ نوردی های آسان یک ساعت تمرین کنید. تمرین را بی نقص و آرام انجام دهید، پاها را بدون نگاه کردن به آن‌ها به امید رسیدن به گیره بهتری تغییر مکان ندهید.

سنگ نوردان حرفه ای به علت تسلط خود کمتر نیاز به استفاده از پا پیدا می‌کنند اما شما باید هنگام استفاده از پاها حتما وضعیت آن‌ها را ببینید.

۲. بیشتر از یکبار امتحان کنید

هر مسیر را ۳ تا ۴ بار امتحان کرده و بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه را در تخته سنگ های چند حرف پایین تر از سطح خود سپری کنید. این مسیرها برای ردشدن نیاز به ۵ الی ۶ بار تلاش خواهند داشت.

پس از فائق آمدن به این مسیرها آن‌ها را چندین مرتبه تکرار کنید. مهارت تصادفی نیست، پس از از بین بردن حس فائق آمدن بر مسیری دشوار، نهراسید.

۳. پایه‌ای قوی بسازید

در سنگ نوردی مسیر صعودهای آسان را با هم ترکیب کنید در باشگاه در هر زاویه‌ و نوعی اعم از گیره مشتی، انگشتی و ناخنی تمرین کنید. در تخته سنگ نوردی مراحل پایینتر از بالاترین سطح خود را تمرین کنید.

تمامی این حرکات باید بی نقص انجام شده و به افزایش طول سنگ نوردی منجر شود. همچنین این حرکات باید در ذهن سنگ نورد تثبیت شود تا هر لحظه قابل اجرا شود.

اگر بین درجه ها گیر کرده اید (مثلا درجه v3 را به آسانی رد می‌کنید ولی در v4 دچار مشکل هستید) با دشوار کردن مراحل پایین تر به آن‌ها بیفزایید.

این دشوار کردن شامل استفاده از پای طبیعی، ردکردن و جلوگیری از توقف در طول مسیر و صعود آرام و نرم ممکن است.

۴. هر از گاهی صعودی دشوار را امتحان کنید

دو یا سه بار در ماه به خود اجازه داده و صعودی سخت را امتحان کنید که در آن تحت فشار قرار بگیرید و گوشه ای از حرکات دشوار و دیر فهم سنگ نوردی را ببینید.

در مواجهه با مسیرهای سخت راهکار های خود را پیدا کنید اما توجهی ویژه به صعود سنگ نوردان برتر که به آسانی به این موانع فائق می‌آیند داشته باشید.

نتیجه گیری

تمرینات من تا قبل از صعود مستمر ۱۲b، شروع ۱۳b و اتمام V7 طبق توصیه‌هایی بود که به شما انجام دادم.

حتما من در مسیر خود اشتباهاتی داشته‌ام که البته دیگر شما مجبور به مرتکب شدن آن‌ها نیستید. وسوسه امتحان کردن صعود های دشوار و رقابت با دوستان با شما خواهد بود و حتی شاید به سرعت دوستانتان که به این توصیه‌ها عمل نمی‌کنند پیشرفت نکنید اما با پیوستگی و تداوم در این کار قادر به صعود تمام درجات خواهید شد.

با عمل به این توصیه‌ها روش مواجهه با هر سطح سنگ نوردی را یاد خواهید گرفتید و یک یا دو سال پس از شروع مسیر تمرین خود زمانی که دیگران قادر به مواجهه با یک چالش هر درجه خواهند بود شما تمامی موانع را به آسانی پشت سر خواهید گذاشت.

مقاله پیشنهادی:۶ توصیه اشتباه در سنگ نوردی

منبع: /https://www.climbhealthy.com/beginners-guide-climbing-harder

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *