0

«تامارا لانگر» کوهنورد و اسکی باز معروف

تامارا لانگر
بازدید 1917
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

درباره تامارا لانگر

تامارا لانگر«Tamara Lunger» در ۶ ژوئن ۱۹۸۶ در شهر بولزانو، کشور ایتالیا متولد شده است و فرزند «هاسجورگ لانگر» ، قهرمان جهان اسکی کوهستان، می باشد.

تامارا دوران کودکی غیر متعارف خود را در Val d’Ega تجربه کرده است، جایی در یک روستای کوچک بالاتر از بولزانو ، بین دره های کوهستان و جنگل ها بزرگ شد. بسیار نزدیک به والدین و خواهرانش.

او در سال ۲۰۰۲ اسکی را شروع کرد و همزمان در رشته کوهنوردی و اسکی کوهستان فعالیت می کرد.

تامارا طی سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بیش از ۹ قهرمانی در ورزش اسکی کوهستان کسب نموده است.

جوان ترین دختر صعود کننده به کی ۲

تامارا لانگر در ۲۳ می ۲۰۱۰ در سن ۲۳ سالگی توانست قله لوتسه به ارتفاع ۸۵۱۶ متر، را صعود کند و لقب (جوان ترین دختر صعود کننده به کی ۲) را از آن خود کرد.

او در سال ۲۰۱۴ قله کی ۲ را نیز با استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کرد.

 

تامارا و کوهستان مرگ

در زمستان سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، تامارا لانگر به همراه سیمون مورو برای اولین صعود زمستانه به قله نانگاپاربات (معروف به کوهستان مرگ) تلاش کردند اما زمانی که تنها ۷۰ متر مانده بود تا به قله برسند، تامارا انصراف داد،اگر او انصراف نمیداد اولین زنی میشد که به نانگاپاربات صعود کرده.

مورو در کنار الکس تیکسون و علی سدپارا به قله رسید. تامارا احساس ناخوشایندی داشت و به صدای درونی اش که او را به فرود دعوت می کرد گوش داد، زیرا می دانست اگر برای افتخار به کوهنوردی ادامه می داد، بعداً برای پایین آمدن به کمک احتیاج خواهد داشت.
اما این تصمیم هوشمندانه تامارا نشان داد حفظ جانش برای او از کسب عنوان مهم تر است!

در مصاحبه ای تامارا در مورد نانگاپاربات گفت که پدر مادرش او را به صعود نانگاپاربات تشویق می کردند. او می گفت که: نانگا رویای من بود ولی من انرژی زیادی از دست داده بودم چون قبلا بالا آورده بودم و به همین خاطر می دانستم که اگر ادامه دهم بازگشت سختی خواهم داشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم از ۷۰ متری قله بازگردم.

 

قله پوبدا (یکی از سردترین نقاط زمین)

در فوریه سال ۲۰۱۸ در زمستان ۲۰۱۸ “سیمونه”و “تامارا” بار دیگر بهمراه هم دست به ماجراجویی در شرق سیبری زدند و موفق شدند اولین صعود زمستانه “گورا پوبدا” (پیک پوبدا هم نامیده می‌شود) به ارتفاع ۳۰۰۳ متر را صعود کنند، آنها  قله “پیک پوبدا” در شرق سیبری را سرمای منجمدکننده حدود منفی ۵۰ درجه صعود کردند.

این قله یکی از دور افتاده ترین و خطرناک ترین قلل هفت هزار متری جهان است و همچنین یکی از سردترین نقاط زمین نیز نام گرفته است.

تامارا در جریان یکیی از صعودهای زمستانه به کی ۲ بعد از مرگ دلخراش یکی از همنوردانش (مینگوته) و انصراف همنورد اصلی وی (الکس گاوان)، توانست روحیه خود را حفظ کند وبه تنهایی به مسیر صعود ادامه دهد.

زیرا تامارا همیشه سعی دارد درون هر چیز بد، چیزی دیگر کشف کند،غلبه کند و در نتیجه قوی تر شود.

 

صعودهای تامارا لانگر

۲۰۰۹ – صعود به قله ایمجاتسه(معروف به آیلندپیک) به ارتفاع ۶۱۸۹ متر

۲۰۱۰ – صعود به لوتسه به عنوان جوان ترین زن صعود کننده (در سن ۲۳ سالگی) به این قله، به ارتفااع ۸۵۱۶ متر

۲۰۱۱ – صعود به قله خان تنگری به ارتفاع ۷۰۱۰ متر

۲۰۱۲ – صعود به قله موستاق آتا به ارتفاع ۷۵۴۶ متر

۲۰۱۳ – صعود به قله لنین(ابن سینا) به ارتفاع ۷۱۳۴ متر

۲۰۱۴ – صعود به قله کی ۲ بدون کپسول اکسیژن به ارتفاع ۸۶۱۱ متر

۲۰۱۵ – تلاش برای صعود زمستانی به قله ماناسلو به ارتفاع ۸۱۵۶ متر به همراهی سیمون مورو، اما این صعود به دلیل بارش سنگین برف در منطقه، لغو شد

۲۰۱۶ – تلاش برای صعود زمستانه به نانگاپاربات به ارتفاع ۸۱۲۶ اما تامارا از ۷۰ متری قله فرود را انتخاب کرد

۲۰۱۸ – صعود زمستانه به قله گورا پوبدا به ارتفاع ۳۰۰۳ متر با همراهی سیمون مورو

در زمستان سال ۲۰۱۹ قرار شد تامارا لانگر و سیمون مورو اولین صعود زمستانه قلل گاشربروم ۱ و گاشربروم ۲ را رقم بزنند اما به دلیل مصدومیت سیمون مورو این صعود متوقف شد.

«هر لحظه‌ای که در کوهستان می‌گذرانم به من کمک می‌کند از اینکه هستم آگاهی داشته باشم و نسبت به زندگی قدردان‌تر باشم. »
این سخنان از بانوی پُر‌انگیزه ایتالیایی می‌باشد که سرمشق و الگوی خیلی از دختران جوان در سطح جهان قرار گرفته است. تامارا لانگر از ۱۴ سالگی رویای قله‌های ۸۰۰۰ متری را در سر داشت؛ رویایی که خیلی هم از او دور نبود. شاید همین اشتیاق لونگر را تبدیل به دومین زن ایتالیایی در تاریخ کوهنوردی کرده که موفق به صعود قله K2 شده است.

تامارا آنقدر از خواسته خود در زندگی اطمینان داشت که پس از اولین تجربه کوهنوردی خود گفت: “همه چیز برای من روشن است. این همان چیزی است که من می‌خواهم!”

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *