0

تهران در صدر ماموریت های حوادث کوهستان/ نجات ۶۳۱ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰

ماموریت های حوادث کوهستان
بازدید 204
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه گفت: با گذشت دو ماه و ۱۶ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

رشد ۸ درصدی ماموریت های کوهستان

وی افزود: در این مدت ماموریت های امداد و نجات کوهستان از جمله حوزه هایی بوده که با رشد مواجه شده و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۸ درصدی داشته که یکی از علت های آن افزایش تردد به مناطق کوهستانی است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طی ۷۸ روز ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر، ۷۳۸ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با کوهستان در سطح کشور به انجام رسید.

انتقال ۲۴۴ مصدوم حوادث کوهستان به مراکز درمانی

محمدی ادامه داد: این ماموریت ها منجر به نجات ۶۳۱  نفر از شهروندان شد و همچنین در این عملیات ها ۲۴۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند تا تحت درمان قرار گیرند. از سوی دیگر در این حوادث خدمات سرپایی به ۶۸ نفر از مصدومین ارائه داده شد که نقش بسزایی در حفظ سلامتی آسیب دیدگان داشت.

این مقام مسئول با بیان آمار بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان ها گفت: استان تهران با ۹۸ مورد و اختصاص ۱۳ درصد از کل ماموریت های  کوهستان به خود در صدر جدول بیشترین ماموریت ها قرار دارد و پس از تهران، استان البرز با ۶۵ ماموریت  و اختصاص ۹ درصد از کل ماموریت های کوهستان کشور در رده دوم قرار دارد و استان فارس با ۵۳ مورد ماموریت، ۷ درصد از کل ماموریت های کوهستان کشور را به خود اختصاص داد و در رده سوم این فهرست قرار گرفت.

منبع: سایت هلال احمر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *