0

تلاش برای بازیابی اجساد جان‌باختگان K2

تلاش برای بازیابی اجساد جان‌باختگان K2
بازدید 426
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«ساجد سدپارا» فرزند محمدعلی برای جستجوی جسد پدرش، «جان اسنوری» و «خوآن پابلو موهر»، سه کوه‌نوردی که زمستان گذشته در تلاش برای صعود K2 جان باختند، به این کوه‌ بازخواهد گشت.
ساجد سدپارا همچنین قصد دارد تا K2 را از C4 تا کمپ اصلی از زباله و طناب‌های برجای مانده در زمستان پاکسازی نماید.
ساجد پسر «محمدعلی سدپارا» بلافاصله پس از فاجعه مفقودی و مرگ پدرش گفت که تسلیم نمی‌شود و هرچه زودتر برای بازیابی پیکر سه کوه‌نورد جان باخته اقدام خواهد کرد.
او می‌گوید: “یکی از پرچالش‌ترین و تجربه‌ها را در زندگی داشتم. نمی‌خواهم آن دوران ناامیدی و ترس را به یاد آورم. می‌خواهم خودم و خانواده‌ام را از پرسش‌های بی‌پاسخ نجات دهم. کوه‌ها سرسخت‌ هستند ولی تلاش برروی آنها زیباست. با گذر زمان در حال بازیابی قدرت و عقلانیت خود هستم. من تصمیم گرفتم که جستجو و بازیابی پیکر پدرم «علی سدپارا»، «جان اسنوری» و «خوآن‌پابلو موهر» را رهبری کنم. تنها منتظر مناسب‌ترین زمان برای شروع عملیات جستجو به هر نحو ممکن خواهم‌ماند. من و خانواده‌ام هیچ تلاشی را برای بازیابی آنها و ادای دین درست طبق ایمان و اعتقاداتمان رها نخواهیم کرد”.
او همچنین در مورد پاکسازی مسیرهای صعود می‌گوید: “از آنجایی که بیشترین علت حوادث K2 به خاطر طناب‌های پوسیده است، تصمیم گرفتم یک پروژه پاکسازی K2 رااز C4 تا ABC آغاز کنم و تمام طناب‌های قدیمی و زباله‌های موجود در ارتفاع را بازگردانم. من فکر می‌کنم می‌توانیم دین خود را به مادر طبیعت و نسل‌های بعد ادا کنیم. خداوند منان باما خواهدبود.”
خانواده‌های اسنوری و موهر گفتند که از تلاش «ساجد سدپارا» حمایت کامل خواهند کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *