0

مرگ دو کوهنورد جوان بر اثر سقوط از ارتفاعات کوه سرخ شیراز

حادثه کوهنوردی در شیراز
بازدید 1040
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دو کوهنورد شیرازی در مسیر برگشت، از ارتفاع ۱۰۰ متری ارتفاعات کوه سرخ شیراز به داخل یکی از دره‌ها سقوط کردند و جان باختند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:سقوط دو کوهنورد جوان از ارتفاعات کوه سرخ شیراز نیرو‌های آتش نشانی را ظهر امروز ۱۷ بهمن ماه به محل حادثه کشاند.
محمد هادی قانع عنوان کرد: امروز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که بلافاصله گروه ویژه امداد و نجات کوهستان مستقر در ایستگاه آتش نشانی ۱۷ و ۲۲ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، به سمت ارتفاعات کوه سرخ، حرکت کردند.
قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: دو کوهنورد جوان (مرد و زن ۴۰ ساله) در مسیر برگشت، از ارتفاع حدودا ۱۰۰ متری ارتفاعات کوه سرخ به داخل یکی از دره‌ها سقوط کرده بودند.
وی افزود: آتش نشانان به همراه نیرو‌های هلال احمر و به صورت پیاده خود را به محل حادثه رساندند و هر دو کوهنورد را که کاملا بیهوش بودند با استفاده از برانکارد و با عبور از مسیر‌های سخت و پلکانی، با حدود ۴ ساعت تلاش بی وقفه به پایین ارتفاعات کوه سرخ رسانده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
قانع ادامه داد: متاسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس مشخص شد هر دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده اند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: این حادثه در اثر عدم توجه به نکات ایمنی و عبور از مسیر‌های پر خطر و غیر عمومی به وقوع پیوست از این رو همواره به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام کوهنوردی تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و از صعود‌های پر خطر و قدم نهادن در مسیر‌های غیر اصلی خودداری کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *