0

اوج کارایی بدن | ۷ قدم برای سلامت کامل

اوج کارایی بدن
بازدید 955
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 

به عنوان یک کوه نورد که برای تابستان خود برنامه ی معینی دارید ، ممکن است که یک برنامه تمرینی سخت که شامل ، سفرهای هفتگی ،آموزش های روزانه و همچنین تمرین هایی در ارتباط با استحکام و انعطاف پذیری بدن باشد را داشته باشید . اما سبک زندگی سالم به چیزی بیشتر از تمرین های روزانه شما نیازمند است .
اگر شما نیز مانند افراد زیادی هستید که من میشناسم ، ممکن است از خواب باکیفیت خود صرف نظر می کنید ، راجع به کار و تحصیل خود استرس دارید ، در ماشین خود غذا می خورید تا فقط تمام مواد غذایی را در خود جا داده باشید و همچنین مجبور هستید که تعهدات اجتماعی نسب به دوستان خود را رد کنید ..

اگه فکر میکنید راه حل این مشکلات، اضافه کردن تمرین های بیشتر برای رسیدن به هدفتان است، اشتباه میکنید .. راه حل شما در واقع در دیگر ساعت های روزتان که مشغول کارهای دیگر هستید نهفته است …

۱ – کیفیت خواب

خواب یک امر حیاتی برای بهبود و اصلاح سلول ها ، سلامت مغز ، کنترل استرس ، عملکرد هورمون ها و همچنین حالت های روانی و سلامت شماست .
در معرض نور آبی قرار گرفتن در ساعت های پایانی شب ، دریافت نکردن میزان کافی از نور خورشید در روز و بالطبع بالا رفتن میزان استرس از عواملی هستند که از زمان اجداد ما تا به امروز اصول خواب ما را به هم ریخته اند . آیا زمانی که در زندگی روزمره خود از کافیین و شکر استفاده میکنید خواب کافی هم دارید ؟

۲ – تغـــــــــذیه

امروزه مشکلات متعددی که درباره ی سلامت بدن خود داریم ناشی از تغذیه ی نامناسب است و کمپانی های غذاهای فرآوری شده نیز به شدت در این موضوع تاثیر گذار هستند . مواردی از قبیل: تامین غذا ها با بعضی از سم های مضر برای بدن ، بدون کالری ، مواد فرآوری شده زیاد ، شکر زیاد و چربی بالا از موادی هستند که امروزه عرضه میشوند .
سعی کنید بجای استفاده از غذاهای بسته بندی شده و کنسرو از مواد غذایی که تنها از یک مواد ساخته شده اند و در خواربار فروشی ها پیدا می شود استفاده کنید ..
از مواد غذایی ارگانیک و تازه ( بخصوص برای گوشت و مرغ ) استفاده کنید.

۳- تحــــــرک

پیاده روی یک ساعته تنها ۵ روز در هفته خارج از برنامه ی تمرین و بدنسازی خود به هیچ وجه نمی تواند خللی به دیگر کارهای روزمره تان وارد کند .
بسیاری از مردم بیشتر وقت خود را در حالت نشسته سرکار ، ماشین و یا در مقابل تلویزیون و کامپیوتر می گذارانند . سعی کنید هر ۳۰ دقیقه به مدت ۱ دقیقه از صندلی خود بلند شوید تا تاثیرات نشستن بر روی بدن کاهش یابد .
اگر تمرین های روزانه خود را به عنوان راه حلی برای بخش کوچکی از این مشکل می دانید ، چگونه ممکن است کیفیت باقی زندگی رومزه خود را افزایش دهید ؟

۴- نفس کشیدن

نوع نفس کشیدن ما میزان استرس را نیز در بدن ما تنظیم میکند . نفس کشیدن سطحی توسط قسمت بالای قفسه سینه استرس را افزایش و نفس عمیق شکمی استرس را کاهش میدهد.
بیشتر از نیمی از آمریکایی ها از دهان تنفس می کنند ، اگر بتوانیم تنفس از بینی را یاد بگیریم ، می توانیم واکنش های استرسی و حداکثر میزان مصرف اکسیژن را اصلاح و بهینه و از آلرژی ها و بیماری ها دوری کنیم .

۵ – جوان سازی بدن

هرچقدر سخت تر تمرین کنید ، باید میزان بیشتری را برای ریکاوری و بهبود خود معین کنید .
سعی کنید کار های مفرحی که انرژی را به شما بر می گردانند، مانند : عکاسی در پارک ، استخر ، رفتن به کلاب های کمدی ، ماساژ درمانی و همچنین رفت و آمد و گردش با دوستانتان را انجام دهید .

۶ – مســــیر

داشتن یک هدف قانع کننده و یا یک دلیل و ماموریت شخصی به ما دلیلی برای تلاش کردن خواهد داد .
درست مثل یک قطب نما که به ما کمک میکند ستاره شمالی را پیدا کنیم .. اگر برای تمرین های روزانه خود هدفی تعیین نکنید ، هیچ گاه نخواهید فهمید که به مقصد خود رسیده اید یا خیر !

۷- ارتبـــاط

ما موجودات اجتماعی هستیم .. در عصر جدید تکنولوژی با وجود فیس بوک ، تلگرام ، اسنپ چت و تلفن های همراه ، ما توانایی خود برای ارتباط با دیگران به صورت چهره به چهره را گم کرده ایم .

تحقیقات بر روی مردمی که عمری صد ساله یا بیشتر داشته اند نشان می دهد که ارتباط روزمره با دیگر مردم تاثیر زیادی بر احساس رضایت و طول عمر افراد دارد .

منبع : bearfoottheory.com

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *