0

ورزش کوهنوردی در بخش بانوان باید پویاتر شود

بانوان
بازدید 178
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«رضا زارعی» روز پنجشنبه در آیین سیزدهمین همایش راهبردی نواب رئیس هیات‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در اراک، افزود: ظرفیت بانوان در رشته کوهنوردی در تمام نقاط مختلف کشور بالا است اما این رشته در بخش مربی با کمبودهایی مواجه است.

وی بیان کرد: کشور ایران پهنه گسترده‌ای دارد و ۵۱ درصد از خاک کشور کوهستانی است و ۲۶۰ قله چهار هزار متری در کشور وجود دارد.

رئیس فدارسیون کوهنوردی ایران ادامه داد: این ورزش جزو رشته‌هایی است که در دوران کرونا هم فعالیت خود را داشت و این رشته با بهبود شرایط کرونایی روبه توسعه است.

زارعی اظهار داشت: در حال حاضر گروه‌های زیادی از ورزشکاران در مناطق مختلف روی قله‌های مرتفع هستند و ورزشکاران کوهنورد کشور تاکنون افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۲۰ هزار نفر فعال و غیرفعال در پرتال فدراسیون کوه نوری ایران به ثبت رسیده که یک سوم این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس فدراسیون کوه نوردی ایران افزود: بسیاری از استان های کشور برای آموزش کوهنوردی بانوان تقاضای مربی مرد دارند که این ظلم آشکار به زنان است و باید تا جایی که می شود مربیان بانوان آموزش ببینند تا در امر مربیگری این رشته کمبودی نداشته باشیم.

وی گفت: سال گذشته اساسنامه فدراسیون ورزشی به استان ها ابلاغ شده که تغییرات معناداری در مجامع ایجاد کرده است.

یک هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات کوهنوردی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *