0

لیست لوازم سفر

لیست لوازم سفر
بازدید 1917
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از مسائلی که بایستی قبل از مسافرت به آن توجه کرد، بستن چمدان‌ها و اطلاع داشتن از لوازم ضروری سفر است. معمولا گفته می‌شود که بایستی سبک سفر کرد؛ ولی به هر حال برخی از وسایل نیز در سفر ضروری هستند که بایستی همراهتان باشند. در این مقاله در نظر داریم که لیست لوازم سفر مورد نیاز را خدمتتان ارائه دهیم.

طبیعتا برخی از وسایل مورد نیاز بستگی به نوع سفرتان دارد. برای مثال اگر که سفرتان کاری است، بایستی چند دست لباس رسمی همراهتان باشد. ولی در غیر این صورت نیازی به این نوع لباس نیست. و یا بسته به این که قرار است در هتل بمانید یا نه، برخی از وسایلتان نیز متفاوت خواهند بود. در این پست سعی کرده‌ایم که لیست کاملی از لوازم ضروری سفر را جمع‌آوری کنیم. ممکن است که برخی از این وسایل با توجه به مقصد و هدف سفرتان، برای شما نیاز نباشد.

 کوله پشتی / کیف

همیشه سعی کنید که در سفر یک کوله پشتی بزرگ همراه خود داشته باشید. کوله پشتی‌ها جادار بوده و حملشان نیز نسبت به چمدان‌ها راحت‌تر است. اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید بدون لپ تاپ سفر کنید، سعی کنید کوله پشتی تهیه کنید که جای لپ تاپ داشته باشد. اگر علاقه‌مند به عکاسی در سفر هستید و برای این کار از دوربین مخصوص استفاده می‌کنید، برای دوربین خود نیز یک کیف مخصوص داشته باشید؛ و تمامی وسایل مربوط به دوربین را در این کیف مخصوص قرار دهید. یک کیف کمری نیز برای قرار دادن پول، کارت‌های اعتباری و سایر مدارک ضروری است. یک کیف پول نیز برای در دسترس بودن مقداری پول نقد می‌تواند مفید باشد.

 

پیشنهاد ما: خرید کوله پشتی اوزارک

تجهیزات الکترونیکی

تجهیزات الکترونیکی که در سفر همراهتان خواهند بود، بستگی به شخصیت شما نوع سفرتان دارد. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، دوربین حرفه‌ای به همراه وسایل مربوطه‌اش و یک کارت حافظه اضافی را فراموش نکنید. اگر در سفر لپ تاپتان بایستی همراهتان باشد، شارژر، هدفون، موس و در صورت نیاز هارد اکسترنال را از یاد نبرید. در مورد گوشی نیز شارژر و هندزفری خود را فراموش نکنید. همین طور در صورت امکان، برای وسایل الکترونیکی خود باتری اضافی به همراه داشته باشید. در سفرهای امروزی به همراه داشتن یک پاور بانک نیز ضروری است. در مورد پریز برق نیز حتما یک مبدل همه کاره پریز همراه خود داشته باشید. در این صورت کشور مقصدتان هر کجا که باشد، نگران استاندارد پریز‌های آن کشور نخواهید بود. داشتن یک چراغ قوه کوچک نیز توصیه می‌شود.

لباس

در مورد لباس هر شخصی باید با توجه به نیازهای خود لباس‌های مورد نظرش را بردارد. همین طور در انتخاب لباس عواملی مثل آب و هوا فرهنگ شهر مقصد و هدف شما از سفر نیز تاثیر دارند و بایستی در نظر گرفته شوند. ولی معمولا توصیه می‌شود که در صورت امکان چند دست از لباس‌هایتان را همراهتان داشته باشید. بهتر است لباس زیر و جوراب‌هایی که انتخاب می‌کنید نخی باشند تا راحت‌تر بوده و زودتر خشک شوند. همین طور یک دست لباس بسیار سبک، خنک و راحت برای خواب همراه داشته باشید. کفش‌های سبک مخصوص تابستان نیز ضروری است. اگر که اهل ورزش و پیاده‌روی و یا کوهنوردی هستید، کفش‌های مخصوص ورزش را از یاد نبرید. لباس شنای مخصوص خود و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. اگر کودکتان نیز در سفر همراه شماست، لوازم مخصوص وی و لباس‌های مخصوصش را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید آدرس محل اقامت و شماره تماس خود را در لباس کودکتان قرار دهید.

مواد غذایی

شکلات، چای کیسه ای، غذاهای خشک و یخ زده، نمک، قرصهای تصفیه کننده آب.

لوازم آرایشی و بهداشتی

  • مسواک، خمیر دندان، دهان‌شویه، نخ دندان
  • شانه، برس، سنجاق سر و لوازمی از این قبیل
  • صابون و شامپو
  • لوازم آرایش
  • کرم‌های مورد نیاز مثل کرم مرطوب کننده
  • لوسیون
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • لوازم بهداشتی مخصوص خانم‌ها

جعبه کمکهای اولیه، نمک خوراکی، الکل، آسپرین، دماسنج پزشکی، آنتی بیوتیکهای خوردنی جهت عفونتها، داروی ضد اسهال، چسب استریل برای بریدگی ها، ست بخیه، ماده ضد نیش حشرات، بانداژ، موچین یا انبرک، نوار بهداشتی، ملافه تمیز و لوله شده، قرصهای ضد تهوع و استفراغ، ضدعفونی کننده ها.

مدارک مهم

ویزا و پاسپورت؛ مطمئن شوید که پاسپورتتان حداقل تا شش ماه آینده اعتبار دارد.

کپی پاسپورت؛ محض احتیاط و برای مواقع ضروری بهتر است که یک کپی از پاسپورت خود داشته باشید.

کارت شناسایی؛ یک کارت شناسایی معتبر همراه خود داشته باشید.

کارت اعتباری؛ کارت اعتباری برای برداشت پول از خودپردازها، و یا خرید از فروشگاه‌ها به همراه داشته باشید.

پول نقد؛ مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

بلیط؛ بلیط قطار و یا هواپیما را نیز فراموش نکنید.

وسایل سرگرمی و راحتی

  • بالشِ مسافرت، چشم‌بند، پتو و…
  • بروشورهای مربوطه به سفرتان و قلم
  • کتاب و مجله
  • بازی(بازی فکری یا هر بازی دیگری)
  • کتابچه راهنما، کتاب زبان، نقشه و…

منابع : http://zarintravel.ir

http://chejoori.in

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *