1

فواید طبیعت گردی برای سلامت جسم و روح

طیعتگردی
بازدید 1841
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روح سالم در جسم سالم است و بهترین راه سلامت جسم ورزش است. طبیعت گردی با وجود فواید زیاد از کم هزینه ترین فعالیت‌های ورزشی است.

فقط کافی است یک جفت کفش مقاوم خریده و درباره درجه سختی مسیر طبیعت گردی تحقیق کنید. بسیاری از مسیرها درجه بندی شده‌اند و البته راهنمای طبیعت گردی در انتخاب مسیر درست به شما کمک خواهد کرد. همچنین در صورت شرایط پزشکی خاص مثل حاملگی، بیماری قلبی یا دیابت با پزشک مشورت کنید.

بهبود سلامت عمومی بدن

طبیعت گردی روشی عالی برای ورزش در فضای باز است. طبیعت گردی مجموعه‌ای از فواید جسمی را دارد و باعث افزایش طول عمر می‌شود. طبق نظر پزشکان فعالیت های ایروبیکی با شدت معمولی مثل طبیعت گردی، برای اکثر افراد خطر چندانی ندارد. مقاله “۷ قدم برای سلامت کامل” را مشاهده کنید.

کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی

از جمله فواید طبیعت گردی کمک به حفظ سلامت سیستم قلبی-عروقی خود است. فعالیت بدنی مستمر مثل طبیعت گردی باعث افزایش سطح لیپوپروتئین و کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود. این تنظیم پروتئین ها خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون و سکته را کاهش می‌دهد.

کمک به پیشگیری و کنترل دیابت

طبیعت گردی مستمر با کاهش قند خون به کنترل و پیشگیری دیابت کمک می‌کند. طبیعت گردی با کار کشیدن از عضلات گلوکوز جریان خون را تبدیل به انرژی می‌کند. البته در صورت ابتلا به دیابت برای تنظیم داروهای خود با پزشک مشورت کنید.

افزایش سطح انرژی

ورزش هایی از جمله کوهپیمایی و طبیعت گردی باعث اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات، اعضا و بافت های بدن می‌شوند. این اکسیژن و سوخت اضافی علاوه بر تقویت عضلات و شش ها باعث افزایش استقامت و هشیاری بدن می‌شود.

سوزاندن کالری

با رژیم و طبیعت گردی مستمر وزن خود را کنترل کنید. فردی با وزن ۶۸ کیلوگرم در یک ساعت طبیعت گردی با سرعت کم ۳٫۲ کیلومتر در ساعت ۲۴۰ کالری می‌سوزاند. ابتدا با سرعت و شدت کم شروع کنید و بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز تمرین کنید.

افزایش تراکم استخوان

با طبیعت گردی به جنگ آرتروز و پوکی استخوان بروید. طبیعت گردی مستمر به قوی شدن استخوان‌ها و کاهش نرخ از دست دادن استخوان‌ها کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که ۱۵۰ دقیقه طبیعت گردی در هفته باعث حفظ انعطاف مفاصل و بهبود سفت شدن مفاصل مرتبط با پوکی استخوان می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

طبیعت گردی خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می‌دهد. فعالیت فیزیکی مستمر خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. ورزش مستمر همچنین ممکن است خطر سرطان ریه و سرطان رحم را کاهش دهد.

بهبود روحیه

 

گردش در طبیعتی زیبا باعث آرامش اعصاب و بهبود روحیه خواهد شد. با طبیعت گردی در منظره ای زیبا نگرانی‌ها و مشکلات خود را برای مدتی فراموش کنید. طبیعت گردی فرصتی استثنایی برای حضور در جمع و آشنایی با دوستان جدید است. در این رابطه مقاله “کوهنوردی بهترین ورزش برای جسم و روان” را مطالعه نمایید.

خواب بهتر

طبیعت گردی باعث کاهش مشکل در خواب می‌شود. با طبیعت گردی مستمر آسان تر به خواب رفته و خواب سرزنده کننده تری خواهید داشت.

تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین D

 
ویتامین D ماده معدنی اساسی برای استحکام استخوان‌ها و عضلات است. ویتامین D در اکثر مواد غذایی غنی سازی شده موجود است اما بهترین منبع آن نور خورشید است. ده دقیقه قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید برای تامین روزانه ویتامین D کافی است. طبیعت گردی از بهترین روش‌های تامین این نیاز است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با تشکر فراوان از شما دوست عزیز بابت مطالب خوب و عالیتون در سایت 🌹🌹🌹