0

پس از ۵ روز جستجو کوهنورد گمشده در ارتفاعات دارآباد پیدا شد/ مصدوم توسط بالگرد منتقل شد

کوهنورد گمشده در ارتفاعات دارآباد
بازدید 185
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: شامگاه پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک کوهنورد ۴۳ ساله که برای کوهنوردی در منطقه دارآباد حضور پیدا کرده بود، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام می شود.

وی افزود: بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند در محل حاضر شدند و عملیات جستجو را آغاز و تا بعداز ظهر جمعه عملیات ادامه داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: بلافاصله در بعد از ظهر جمعه مجدداً دو تیم از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند و پایگاه امداد و نجات قوچک و یک تیم پشتیبانی از جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات، عملیات جستجو را آغاز کردند اما کوهنورد گمشده در آن روز پیدا نشد.

فتحی اضافه کرد: تا صبح امروز دوشنبه، عملیات جستجو جهت نجات کوهنورد توسط عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات ادامه داشت و از صبح امروز دو تیم سگ های زنده یاب و دو تیم از واکنش سریع هلال احمر استان تهران جهت ادامه عملیات به منطقه دارآباد اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: امروز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از ساعت ها تلاش و جستجوی بی وقفه توسط ۱۲ تیم از هلال احمر استان تهران و یک تیم از هیأت کوهنوردی استان تهران، خوشبختانه در ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه عوامل اعزامی موفق شدند کوهنورد را زنده ولی با ضعف و بی حالی در ارتفاعات دارآباد پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جسمانی کوهنورد مذکور، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت انتقال وی با همکاری تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات انجام و مصدوم توسط بالگرد به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

فتحی ضمن تقدیر از تمامی نجاتگران کادر و داوطلب هلال احمر استان تهران و هیأت کوهنوردی که پس از ۵ روز جستجو شبانه روزی موفق شدند این کوهنورد را زنده پیدا کنند، خاطر نشان کرد:

همیشه از کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست داشته ایم بصورت انفرادی به ارتفاعات سفر نکنند و قبل از عزیمت نیز ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم و استاندارد، مسیر و محدوده تردد خود را به خانواده خود اطلاع دهند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

منبع: سایت هلال احمر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *