0

فرود از یخچال های یخی ازنا

فرود از یخچال
بازدید 411
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نجاتگران جمعیت هلال احمر ازنا، در عملیاتی سخت و طاقت فرسا، مردی را که در ارتفاعات «بام لرستان» دچار حادثه شده بود، به دامنه کوه منتقل کردند.

ساعت    شانزدهم خرداد، نجاتگران جمعیت هلال احمر ازنا در جریان حادثه ای که برای یک کوهنورد در ارتفاعات سن بران رخ داده بود قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان ،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در توضیح این حادثه گفت:  عملیات نجات هنگامی آغاز شد که از طریق تماس تلفنی از حادثه ای که برای یک کوهنورد ۴۵ ساله رخ داده بود با خبر شدیم، تماس حاکی از آن بود که یک کوهنورد بعد از صعود به قله سن بران در مسیر برگشت از  یخچال  زیر چال کبود به سمت پناهگاه گل گل ، سر خورده و دچار حادثه شده است.

صارم رضایی افزود: بررسی های اولیه نشان می داد که این کوهنورد از ناحیه کتف دچار در رفتگی شده و به علت درد شدید قادر به ادامه مسیر نمی باشد.

با اعلام این گزارش ، بلافاصله دو تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر ازنا ( یک  تیم موتوری و یک تیم زمینی )  به محل حادثه اعزام شدند که نجاتگران پس از دستیابی به مصدوم و جا انداختن کتف وی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم،  مصدوم را به پایین کوه و از آنجا به پایگاه امداد و نجات اباذر هلال احمر ازنا انتقال دادند.

 قله سن بران با ارتفاع۴۱۵۰ متر بلندترین قله لرستان(بام لرستان) محسوب می شود و هر ساله کوهنوردان زیادی از سراسر جهان به این قله صعود می کنند.

منبع : جمعیت هلال احمر

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *