0

سقوط در بندیخچال / ۵ ساعت تلاش برای نجات کوهنورد

سقوط در بندیخچال
بازدید 432
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

« تیم امداد ونجات کوهستان هلال احمر شمیرانات در تلاشی ۵ ساعته ، کوهنوردی مصدوم را که در ارتفاعات بند یخچال دچار حادثه شده بود نجات دادند، این مرد ۴۲ ساله به دلیل عدم استفاده صحیح از ابزارفنی، از ارتفاع سقوط کرده و دچارشکستگی لگن و آسیب ستون فقرات شده بود».

این خبری است که معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد.

ساعت  ۱۰:۳۵  روز جمعه ششم تیرماه، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران در جریان حادثه ای که برای مردی ۴۲ ساله در ارتفاعات بند یخچال رخ داده بود قرار گرفتند.

با گزارش این حادثه، بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه پزشک از پایگاه کوهستانی امدادونجات دربند به همراه دو تیم پشتیبان از پایگاه شیرپلا و واکنش سریع هلال احمراستان تهران به منطقه حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در توضیح عملیات صورت گرفته توسط نجاتگران گفت: پس از رسیدن تیم ها به محل حادثه مشخص شد مصدوم به دلیل عدم استفاده صحیح از ابزارفنی، از ارتفاع سقوط کرده و دچارشکستگی لگن و آسیب ستون فقرات شده بود.

تاجیک نوری گفت: تیم های عملیاتی بعد از انجام اقدامات امدادی اولیه و تثبیت فیزیکی ، به جهت مراقبت های پزشکی بیشتر، مصدوم را  به پایین کوه منتقل کرده و در نهایت، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط داشته باشند تا در کمترین زمان، امداد رسانی به آن حادثه انجام شود

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *