2

در قرنطینه چیکار کنیم ؟

بازدید 1630
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بیاید این روز ها را غنیمت بشماریم، ما همیشه جنبه منفی مسائل رو میبینیم همیشه کلی کار هست که دوست داریم انجام بدیم ولی فرصت نداریم حالا که این توفیق اجباری پیش اومده و مجبوریم توی خونه بمونیم بهترین زمان هست که از این فرصت استفاده کنیم و لذت ببریم پس با همراه باشید ببینیم که در در قرنطینه چیکار کنیم ؟

۱) ورزش کنید

در قرنطینه چیکار کنیم ؟

داشتن تحرک و ورزش در خانه تاثیری زیادی بروی سلامت جسمانی و روحی شما دارد هم چنین با ورزش کردن میتونید سیستم دفاعی بدنتون رو افزایش دهید .

اما خب چه جوری با وسایل توی خونه ورزش کنیم !؟

بدون اینکه از خونه خارج شید با وسایلی مثل :

بطری های آب ، کتاب های سنگین ، توپ ، پله ها ، صندلی یا مبل ،بسته های حبوبات و …. را میتونید جایگزین دمبل و وسایل داخل باشگاه کنید. اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که میتونید به راحتی با استفاده از اونها برنامه تمرینی داشته باشید

۲ ) برنامه ریزی کنید

فراموش نکنید که داشتن برنامه ریزی و نوشتن و مرور کردن اون ها به شما کمک می کنه تا سریع تر و با انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدفتون ، تلاش کنید.

۳ ) مدیتیشن کنید

بهترین فرصته که یکم تمرکزتون رو بالا ببرید .  تصویرسازی و تمرکز بر دم و بازدم از فعالیت هایی است که می تونید با استفاده از آن ذهن خود را آرام کنید. با جستجویی در اینترنت، می تونید اصول علمی مدیتیشن را یاد بگیرید

۴) در دوره های آموزش آنلاین شرکت کنید

این روز ها دوره های آموزشی مختلفی به صورت رایگان برگزار میشود . یادگیری مهارت جدید احساس مفید بودن به شما میدهد . میتونید در خانه بدون پرداخت هزینه ای دوره ی مورد نظرتون رو در اینترنت جست و جو کنید و مهارت هایی که دوست داشتید ولی وقت رفتن به کلاس یا هزینه ی اون رو نداشتید رو الان یاد بگیرید.

در سایت بریم کوه دوره های آنلاین رایگان زیادی هست که میتونید شرکت کنید

۵) تابلو آرزوها درست کنید

تابلو آرزوها یکی از تکنیکهای بسیار قدرتمند و ساده در جهت رسیدن به خواسته ها و آرزوها هست، شما با ساخت تابلو آرزوها خیلی ساده تر از چیزی که فکر میکنید می‌تونید به خواسته ها و آرزوهایتان برسید .

۶) کتاب بخوانید

فقط کافیه که یک نگاهی به کتابخونه ی خونتون بندازید کلی کتاب اونجا منتظر شما هستند و حتی اگه کتابخونه ای ندارید کلی اپلیکیشن صوتی و تصویری وجود دارد که میتونید از اونها استفاده کنید تجربیاتتون رو از کتاب هایی که میخونید با دوستانتون در فضای مجازی به اشتراک بگذارید با این کار بقیه هم به خواندن کتاب تشویق میکنید

۷) بازی های گروهی انجام بدید

بازی کردن همیشه راهی بوده برای فرار از استرس. به ویژه اگر بازی جمعی باشه تاثیر مثبت بیشتری بر آرامش شما میگذاره .بهترین زمانه که برای اینکه یکم از گوشی هاتون فاصله بگیرید و با اعضای خانواده بازی کنید مثل قدیما که دور هم بازی میکردند و خبری از گوشی نبود . این جوری هم سرتون گرم شده هم از اخبار منفی فاصله گرفتید هم اینکه کانون خانواده بازم گرم و صمیمی میشه .

۸) آشپزی کنید

در قرنطینه چیکار کنیم ؟ آشپزی کنید. آشپزی از جمله فعالیت های خوشایندی که بر روحیه شما تاثیر مثبت می گذاره. سرگرم شدن با خوراکی ها و ادویه های رنگارنگ، باعث میشه برای مدتی از استرس ها و نگرانی هایتان فاصله بگیرید و با انواع طعم ها و مزه ها مشغول شوید حالا که زمان کافی دارید بهتر که یکم خلاقیت داشته باشید و غذا های جدید درست کنید برای این کار هم کلی آموزش آنلاین وجود داره در ضمن نمیشه که همیشه مامان های خونه آشپزی کنن یبارم شما آشپز خونه باش .

۹) دکوراسیون خونه روعوض کنید

بر اساس علم فنگ‌شویی محیط های زندگی، از جمله خانه و محل کار ما دارای انرژی های متفاوتی است، انرژها بر روی وسایل خانه مینشینند.(مخصوصا الان که اکثر ما دور کاریم و محل زندگی و کارمون یکی شده) وقتی شما چیدمان خانه را برای مدت طولانی تغییر نمیدهید انرژی‌ها به حالت سکون در سطح خانه باقی میمانند و باعث ایجاد  بی‌حالی در افراد خانه می‌شوند. شما میتونید با کوچکترین تغییر در خانه، انرژی موجود را دوباره فعال کنید و نیروهای بد و ساکن را از خانه دور کنید! پس هر چه زودتر دست بکار شوید و با اعضای خانواده چیدمان خانه را عوض کنید، با این کار هم تنوع و تغییر ایجاد کرده‌اید و هم انرژی‌های بد این روزها را از خانه دور میکنید.

به نظر شما چه چیزهایی دیگری است که می توانید در خانه انجام دهید تا وقت شما به بهترین شکل سپری شود؟ در قرنطینه چیکار کنیم ؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دلارام گفت:

    کارهای قشنگی هستن ، من که این روزها وقت کم میارم همش در حال یادگیری و آموزش هستم ، 

    من فقط تابلوی آرزوها رو کم دارم که اونم درست میکنم نظریه قشنگی بود 🤗

    1. الناز محمدی گفت:

      چقدر عالی بهترین زمان برای یادگیری هست ، بله حتما درست کنید ، موفق باشید