0

۱۰ راهکار برای آسیب کمتر به محیط زیست در کمپینگ

کمپ در طبیعت
بازدید 1449
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

توجه نکردن به مسائل محیط زیستی و صرفه جویی در کمپینگ می‌تواند باعث تولید زباله حتی بیشتر از زندگی شهری شود. کمپینگ سبز و سازگار با محیط زیست تفاوت چندانی با زندگی سبز ندارد و با علاقه به حفظ محیط زیست و اندکی برنامه‌ریزی ممکن است.

۱. غذا و میان وعده‌ها را خود آماده کنید

به مدیریت پسماندهای خود در محیط زیست توجه کنید و به جای استفاده از نگهدارنده های یک بار مصرف بطری فشاری پلاستیکی تهیه کرده و مواد مورد نیاز خود را در آن پر کنید. همچنین به جای استفاده از غذای آماده مواد مورد نیاز خود را به صورت فله ای و در مقدار زیاد تهیه کرده و آن‌ها را پارچه‌های beeswax که قابل شستشو و استفاده مجدد هستند بقچه کنید تا در محیط زیست زباله‌ای برجای نگذارید.

۲. زباله های دور ریز و قابل بازیافت را جدا کنید

در کمپینگ چه در محیط دورافتاده و بکر و چه در محیط پر تردد آسان‌ترین راه کمک به حفظ محیط زیست دسته بندی زباله‌ها است. برای این کار حداقل دو کیسه زباله قابل استفاده مجدد بیاورید و در یکی‌ زباله‌های دور ریز و در دیگری زباله‌های قابل بازیافت را بریزید. اگر محل کمپینگ مکانی برای جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت نداشت زباله‌ها را به همراه خود برگردانده و از بازیافت آن‌ها مطمئن شوید.

۳. ازغذایی ارگانیک استفاده کنید

کشاورزی ارگانیک آسیب و تخریب زیست محیطی کمتری از کشاورزی مرسوم دارد. کشاورزی مرسوم از کودها و حشره‌کش های شیمیایی استفاده می‌کند که برای محیط مضر است. از این پس هنگام خرید در میوه‌فروشی و سوپرمارکت ها به ارگانیک بودن محصول توجه کنید.

۴. از صابون و خمیردندان تجزیه‌پذیر استفاده کنید

صابون و خمیردندان اثری نامطلوب در محیط زیست داشته و تجزیه آن‌ها نیاز به مدت زمانی طولانی دارد. از محصولات تجزیه‌پذیر در محیط زیست استفاده کنید، همچنین هنگام استفاده از صابون یا خمیر دندان حداقل ۶۰ متر از منابع آب فاصله داشته باشید تا باعث آلودگی منابع آبی نشوید.

۵. استفاده چندباره، اجاره و تعمیر کردن تجهیزات

با نخریدن تجهیزات و محصولات جدید کمترین آسیب به محیط زیست را داشته باشید. قبل از خرید تجهیزات جدید گزینه‌های خرید تجهیزات دست دوم، اجاره یا تعمیر تجهیزات را در نظر بگیرید.

۶. پاکسازی محیط را تبدیل به یک سرگرمی کنید

پاکسازی مکان کمپینگ می‌تواند تبدیل به تفریح و سرگرمی برای همه مخصوصا کودکان شود. برای این کار کیسه زباله‌های قابل استفاده مجدد استفاده کرده و پیدا کردن آخرین زباله باقیمانده را تبدیل به یک سرگرمی و ماجراجویی کنید.

۷. هیچ اثری از خود باقی نگذارید

اصول زیر را به خاطر بسپرید. قوطی های فلزی و آلمینیومی را بسوزانید ( چرا که باعث آلودگی هوا و خاک می‌شود)، همچنین پوست میوه برای تجزیه شدن به زمان زیادی نیاز دارد ( مثلا تجزیه پوست موز دو سال طول می‌کشد).

۸. آب را آلوده نکنید

استفاده بیش از حد از کرم ضدآفتاب، لوسیون، لوازم آرایشی و دیگر محصولات حل شونده در آب می‌تواند باعث آلودگی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها شود. همچنین از نفوذ مواد دور کننده حشرات و حشره‌کش به آب جلوگیری کنید چرا که برای آبزیان سمی است.

۹. از باتری های قابل شارژ استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد زباله اضافه از باتری های قابل شارژ یا حتی باطری های خورشیدی استفاده کنید. بهترین مکان برای نگه داشتن باطری های قابل شارژ درون چراغ پیشانی اضافی است که با خود می آورید.

۱۰. از بطری های یکبار مصرف استفاده نکنید

با کمی برنامه‌ریزی نیاز به خرید بطری های پلاستیکی نخواهید داشت. برای استفاده در مسیر چندین بطری آب به همراه داشته و برای ذخیره آب در مناطق قابل دسترس از بشکه یا کیسه ذخیره آب مخصوص استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *