0

با تلاش امدادگران هلال احمر ۵ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دریاچه تار دماوند پیدا شدند/ حال عمومی کوهنوردان مساعد است

پیدا شدن کوهنوردان دریاچه تار
بازدید 312
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: از ساعت ۲۲ شب گذشته و پس از تماس تلفنی یکی از کوهنوردان با شماره ۱۱۲، خبری مبنی بر قطع ارتباط و احتمال مفقود شدن یک تیم ۵ نفره کوهنوردی به مرکز هماهنگی عملیات های هلال احمر استان تهران اعلام شد که بلافاصله ۲ تیم جستجو و نجات از هلال احمر شهرستان دماوند و به صورت زمینی به منطقه احتمالی اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی وضعیت منطقه و جستجوی چند ساعته و عدم یافتن کوهنوردان، با توجه به بسته بودن مسیر ماشین رو به سمت منطقه، برودت شدید هوا و همچنین بهمن خیز بودن منطقه، ادامه عملیات به روز بعد موکول شد.

فتحی بیان کرد: صبح امروز نیز پس از تلاش دستگاه های مختلف شهرستان دماوند برای بازگشایی مسیر برف گیر و همزمان با آغاز عملیات جست وجو توسط ۲ تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران نیز همراه با یک فروند بالگرد به محل حادثه که همنورد این گروه، از احتمال حضور کوهنوردان مفقود شده خبر می داد اعزام شدند تا جست وجو و نجات از طریق بالگرد انجام پذیرد. عملیات جست وجوی هوایی با توجه به عدم وجود دید کافی و همچنین پیدا نشدن کوهنوردان در آن منطقه، پس از ساعتی تلاش پایان یافت و ادامه عملیات به صورت زمینی ادامه پیدا کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت:خوشبختانه ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۷ دی ماه، پس از ساعت ها عملیات جست وجو توسط سه تیم جستجو و نجات هلال احمر استان تهران در شهرستان دماوند، این ۵ نفر در نزدیکی دریاچه «تار» دماوند پیدا شدند.

فتحی بیان کرد: پس از ارزیابی های اولیه مشخص شد حال عمومی ۵ کوهنورد مساعد است و بلافاصله توسط امدادگران به محل امن انتقال داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در پایان ضمن تقدیر از تلاش کلیه عوامل مشارکت کننده در این عملیات، خاطر نشان کرد: از هموطنان درخواست داریم، اخبار حوادث را از رسانه های معتبر دنبال کنند و در مواجهه با حوادث و سوانح جاده ای و کوهستان و در صورت نیاز به امدادرسانی، با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *