0

آخرین اخبار بهمن در شمال تهران

آخرین اخبار بهمن توچال
بازدید 529
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

۱۰/۵ – ساعت ۱۵:۴۲ ، هلال احمر: ۴ نفر مفقود شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از وقوع بهمن در ارتفاعات شمیرانات خبر داد و به فارس گفت: طبق گزارشات تاکنون ۴ نفر در ارتفاعات دارآباد و فشم مفقود شدند.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: ظهر امروز وقوع بهمن دو نقطه ارتفاعات شمال تهران در دارآباد و فشم گزارش شد.

وی افزود: طبق گزارشات تاکنون ۴ نفر پس از بهمن مفقود شده‌اند و تیم‌های جست‌و جوی جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به علت وقوع کولاک در قله‌ کلکچال نیز تیم‌های‌های جست‌وجو گر برای نجات ۵ کوهنورد که دچار سرما زدگی شده بودند راهی منطقه شدند.

۱۰/۵ – ساعت ۱۷:۴۰ ، هلال احمر: ۲ کشته و ۲ مصدوم

مدیرعامل هلال احمر تهران در جدید ترین خبر گفت: در ارتفاعات کلکچال بر اثر سقوط بهمن دو نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر به‌شدت مصدوم‌ شدند.

شاهین فتحی با اشاره به گزارش وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن به ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر گفت:در ارتفاعات کلکچال بر اثر برف و کولاک دو نفر جان باختند و دو نفر به شدت مصدوم‌ شدند. بر اساس این گزارش تیم واکنش سریع برای نجات چند نفر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار شده اند، اعزام شده است و در حال امدادرسانی هستند.

وی گفت: در حادثه سوم با سقوط بهمن در آهار (در منطقه رودبار قصران) یک تیم واکنش سریع دیگر از استان برای امدادرسانی اعزام شده است که به گفته‌ شاهدان صحنه، احتمال می رود یک نفر در بهمن گرفتار شده باشد.

۱۰/۵ – ساعت ۱۸:۰۰ ، افزایش تلفات به ۲ کشته، ۲ مصدوم و ۴ مفقودی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به این دو منطقه اعزام و بر اساس ارزیابی اولیه و تحقیقات محلی که انجام دادند، احتمال مفقودی یک نفر در بهمن آهار و سه نفر در بهمن دارآباد است.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: ظهر امروز به فاصله تقریبی ۱۵ دقیقه دو بهمن در دو منطقه آهار فشم و ارتفاعات دارآباد به وجود آمد.

وی اضافه کرد: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به این دو منطقه اعزام و بر اساس ارزیابی اولیه و تحقیقات محلی که انجام دادند، احتمال مفقودی یک نفر در بهمن آهار و سه نفر در بهمن دارآباد است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران خاطر نشان کرد: عملیات جستجو و نجات توسط نجاتگران ادامه دارد و از هموطنان درخواست داریم اخبار را از رسانه های معتبر ارسال و به شایعات توجه نکنند.

وی تشریح کرد: در حادثه بهمن ظهر امروز در قله کلکچال نیز دو نفر از یک تیم چهار نفره از ارتفاع سقوط کردند.

فتحی بیان کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی اولیه مشخص شد، دو نفری که از ارتفاع سقوط کردند، جان خود را از دست داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: دو نفر دیگر از این تیم چهار نفره به شدت دچار سرمازدگی شده بودند که توسط تیم امداد و نجات مستقر در مکان حادثه، امداد رسانی شده و به محل امن انتقال داده شدند.

۱۰/۵ – ساعت ۱۹:۰۰ ، مدیرعامل پیست توچال: ۱۰ کوهنورد را از مرگ نجات دادیم

روح‌الله امداد به خبرهای مبنی بر گرفتار شدن تعدادی کوهنورد در ایستگاه ۷ توچال واکنش نشان داد و گفت: این افراد در ایستگاه ۵ گرفتار شده بودند. این در حالی است که مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور بعد از ظهر امروز جمعه پنجم دی ماه اعلام کرده بود که حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از ایستگاه شماره ۷ توچال تماسی با مرکز اورژانس تهران مبنی بر گرفتار شدن ۱۰۰ نفر از کوهنوردان گرفته شده است.

حمید مساعدیان رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی نیز به ایسنا گفت: افرادی که توچال گرفتار شده بودند، افراد عادی و اسکی‌باز بودند که از تله‌کابین استفاده می‌کردند و در بین آنها کوهنوردی نبود.

اما مدیرعامل توچال در واکنش به خبر اورژانس مبنی بر گرفتاری تعدادی افراد در ایستگاه ۷ توچال گفت: متاسفانه سخنگوی اورژانس خبر اشتباهی را در مورد گرفتاری تعدادی افراد در ایستگاه ۷ منتشر کردند. ماجرا از این قرار است که نفراتی که از دربند و درکه صعود کرده و حوالی ایستگاه ۵ ما بودند، به خاطر پر شدن پاکوب مسیر و با توجه به برودت هوا و برف، مسیر را گم کرده بودند اما چون دکل‌های ما را می‌دیدند، علامت دادند. همکاران ما هم به آن‌ها کمک کردند و شاید حدود ۱۰ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

او افزود: من در ایستگاه ۵ بودم و آقایی حدود ۶۰ ساله را دیدم که از دربند صعود کرده بود و اصلا اوضاع خوبی نداشت، دوستان با وسایل گرمایشی او را احیا و بعد از بهبود شرایط به پایین منتقل کردند. ما حدود ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح که دیدیم هوا خوب نیست، پیست اسکی را تعطیل و تمام اسکی‌بازان را تخلیه کردیم. اصلا هیچ اسکی‌بازی در خط نبود. گفته بودند ما به ایستگاه ۷ رفته‌ایم و ۱۰۰ نفر را نجات دادیم، اما من نمی‌دانم چگونه اورژانس به ایستگاه ۷ رفته است؟ با چه وسیله‌ای رفته‌اند؟ جاده‌ها که بسته و تله‌کابین متوقف بود. و در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت هم هلیکوپتر نمی‌تواند برود.

امداد با بیان اینکه افراد گرفتار در ایستگاه ۵، کوهنورد و در مجموع حدود هزار و ۷۰۰ نفر به ارتفاع صعود کرده‌ بودند، ادامه داد: وزش باد خیلی زیاد بود و طبق آیین‌نامه استاندارد اگر سرعت وزش باد بیشتر از ۲۵ متر بر ساعت باشد، دستگاه هشدار می‌دهد، به همین دلیل ما خط را متوقف کردیم تا مقداری شرایط مناسب شد که پس از آن نفرات را منتقل کردیم. نکته جالب اینجاست که ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه خط به طور کامل تخلیه شده بود و هیچ مصدومی از سمت ما نداشتیم.

او در واکنش به اظهارات رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت: ما اصلا افراد عادی را به بالا راه ندادیم و مطابق با فیلم‌های موجود، ۹۰ درصد افراد کوهنورد بودند. آن ۱۰ درصد هم افرادی هستند که از روزهای قبل در هتل‌های ما اقامت داشتند و می‌خواستند پایین بیایند. ما امروز حدود ۲۵۰ نفر اسکی‌باز داشتیم که همه را تا ساعت ۱۰ تخلیه کردیم.

۱۰/۵ – ساعت ۲۱:۰۰ ، عملیات نجات و انتقال افرادی که به ارتفاعات کلکچال صعود کرده بودند

مدیرعامل هلال احمر استان تهران:
عملیات نجات و انتقال افرادی که به ارتفاعات کلکچال صعود کرده بودند، همچنان ادامه دارد و در این حادثه متأسفانه دو نفر مصدوم شده و دو نفر جان باختند.
در منطقه دارآباد نیز تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران حضور دارند و امدادرسانی در حال انجام است.
در منطقه آهار به گفته شاهدان صحنه یک تیم کوهنوردی ۲۰ نفره گرفتار شده بودند، که ۱۹ نفر نجات یافته و یک مرد حدوداً ۵۰ ساله به احتمال زیاد در بهمن گرفتار شده است و تلاش برای یافتن وی توسط تیم جستجو و نجات هلال احمر شمیرانات و آتش نشانی ادامه دارد.

۱۰/۵ – ساعت ۲۲:۳۵ ، مشخصات مفقودین حادثه 

خانواده‌های کوهنوردان و طبیعت‌گردان مشخصات مفقودین حادثه اخیر را به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند. تا ساعتی دیگر جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی و ادامه جستجو در ارتفاعات تشکیل می‌شود.

۱۰/۶ – ساعت ۱۱:۰۰ ، مفقود شدن ۷ نفر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات: براساس اعلام خانواده ها به مراکز امدادی، تاکنون ۷ نفر به صورت قطعی بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و عملیات جستجپ برلی یافتن این افراد ادامه دارد

۱۰/۶ – ساعت ۱۲:۳۷ ، کشف ۶ فوتی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:
مجموع فوت شدگان یافت شده در کوه‌های شمالی تهران به ۶ نفر رسیده است که تاکنون ۳ فوتی در ارتفاعات کلکچال، ۲ فوتی در دارآباد و ۱ فوتی در آهار پیدا شده است.
حدود ۷ نفر از کوهنوردان مفقود شده در منطقه ردیابی شدند و ۱۶ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند.
خانواده‌هایی که گمان می‌کنند فرزندانشان در بین کوهنوردان مفقود شده در استان تهران هستند، هر چه سریع‌تر با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

۱۰/۶ – ساعت ۱۴:۲۰ ، تعداد مفقودی ها به ۱۸ تن رسید

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد تعداد مفقودی ها نیز گفت: براساس آخرین گزارش‌ها تاکنون دست کم مفقود شدن ۱۸ تن از سوی خانواده ها به جمعیت هلال احمر اعلام شده است

۱۰/۶ – ساعت ۱۶:۵۰ ، کشف جسد هشت کوهنورد در شمال تهران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:
دقایقی پیش اجساد دو تن دیگر از مفقود شدگان نیز در ارتفاعات شمال تهران کشف شد و در مجموع تا به این لحظه متاسفانه هشت تن جان خود را از دست داده اند که اجسادشان نیز کشف شده است.
۱۴ نفر نیز نجات داده شده و سالم به پایین بازگردانده شدند. تعدادی از این نجات یافتگان جزو ۱۸ مورد مفقودی بودند که پیش از این به جمعیت هلال احمر گزارش شده بود.
هم اکنون هفت مفقودی دیگر نیز بنا بر اعلام گزارش از سوی خانواده هایشان در این مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل شرایط بسیار بد جوی ادامه عملیات جستجو در این مناطق مقدور نیست و این عملیات با دستور فرمانده میدان تا فردا متوقف شده است.

۱۰/۶ – ساعت ۱۸:۰۰ ، قطعی شدن فوت ۹ نفر

«رضا زارعی» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی از قطعی شدن فوت ۹ نفر در روز جمعه ۵ دی ماه خبر داد!

۱۰/۶ – ساعت ۱۸:۰۵ ، اسامی تلفات حادثه طوفان کلکچال تا این لحظه

۱-محسن محمدی ،ف:حسین
۲-هادی بهادری
۳-یحیی انصاری ،ف:جواد
۴-اشکان رضوانی نراقی ،ف:بهروز
۵-کوروش کاشفیان ،ف:احمد
۶-اصغر کنعانی ،ف:احمد
۷-امیر هوشنگ سر آبادی.

۱۰/۶ – ساعت ۲۲:۱۳ ، افزایش جانباختگان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت حادثه بهمن در ارتفاعات تهران گفت: تا امشب تعداد اجساد پیدا شده در ارتفاعات ۹ تن است. یک تن نیز پس از پیدا شدن و انتقال به بیمارستان در آنجا فوت کرده است و در مجموع می‌توان گفت که متاسفانه تاکنون ۱۰ تن از هموطنانمان را در حادثه رخ داده در کوهستان از دست داده‌ایم.

۱۰/۷ – ساعت ۰۹:۵۵ ، تعداد فوتی ها به ۱۱ نفر رسید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران: به دلایل شرایط جوی نامناسب و احتمال خطر برای نجات‌گران و امدادگران عملیات نجات دیروز متوقف شده بود.
از صبح امروز تلاش برای یافتن دیگر مفقودی‌ها آغاز شد و آمار تلفات حادثه سقوط بهمن ارتفاعات تهران به ۱۱ نفر رسید.

۱۰/۷ – ساعت ۱۱:۵۵ ، هنوز ۲ نفر در بهمن دارآباد گرفتار هستند

رئیس فدراسیون کوهنوردی:
دو نفر زیر بهمن دارآباد هستند و حجم برف بالغ بر ۱۵ متر است. 
امیدوارم با وجود حجم برف، پیکر این عزیزان امروز (یکشنبه) پیدا شود.
با توجه به تابش آفتاب، خطر بهمن‌های مجدد وجود دارد.

۱۰/۷ – ساعت ۱۲:۵۷ ، پیکر یک کوهنورد دیگر پیدا شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران:
دقایقی پیش پیکر یکی دیگر از کوهنوردان در منطقه کلک چال پیدا شد.
محلی که پیکر این کوهنورد در آن قرار داشت از شب قبل توسط نیروهای هلال احمر جانمایی شده بود اما به دلیل تاریکی هوا و سردی بیش از حد امکان عملیات نبود.
در حدود ساعت ۱۱ پیکر بیجان این کوهنورد از زیر برف خارج شد و آتش نشانان با کمک مأموران پلیس کوهستان در حال انتقال این پیکر به صورت دستی به پایین هستند.

۱۰/۷ – ساعت ۱۷:۴۵ ، پیکر آخرین کوهنورد پیدا شد

به گزارش شبکه خبر به نقل از « رضا زارعی» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی؛ با پیدا شدن تمامِ ۱۲ پیکر اعلام مفقودی شده از حوادث جمعه پنجم دی‌ماه، عملیات امداد و نجات ارتفاعات تهران به پایان رسید.

۱۰/۷ – ساعت ۱۹:۰۵ ، اسامی فوت شدگان حادثه

به نقل از کانال کوه نوشت اسامی فوت شدگان به شرح زیر می‌باشد
۱-محسن محمدی / کلکچال
۲-هادی بهادری /کلکچال
۳-یحیی انصاری /کلکچال
۴-اشکان رضوانی نراقی /کلکچال
۵-علی رضا قاضی زاهدی /کلکچال
۶-اصغر کنعانی /کلکچال
۷-امیر هوشنگ سرآبادی /کلکچال
۸- اسماعیل جلیله‌وند / کلکچال
۹-کوروش کاشفیان / توچال
۱۰- دکتر سیدمصطفی فاطمی / آهار
۱۱- افسل ثابت قدم / دارآباد
۱۲- مهدی ثابت قدم / دارآباد

با عرض تسلیت به خانواده‌های ضایعه‌دیده‌

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *