0

کانون هماهنگی صنفی گردشگری افتتاح شد

بازدید 413
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با همراهی ده ها تورگردان فعال طبیعت گردی، کانون هماهنگی صنفی در حوزه طبیعت گردی تشکیل شد.

روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱، در محل اتاق بازرگانی ایران، با حضور تورگردانان متخصص طبیعت گردی جلسه نخست کانون برگزار شد.

در این جلسه که تنها اعضا و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند، حرمت الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و امیرپویان رفیعی شاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در سخنرانی های افتتاحیه، با تاکید بر سهم رو به رشد طبیعت گردی در صنعت گردشگری کشور، آمادگی خود را برای پیگیری فعال مطالبات این حوزه اعلام داشتند.

در ادامه، سهند عقدایی، مسئول کانون هماهنگی طبیعت گردی و عضو هیات مدیره انجمن صنفی استان تهران، با ارائه آماری، اشاره داشت که از بعد کرونا، با جمع بندی حضور گردشگران در مقاصد و اقامتگاه های بومگردی، تخمین زده می‌شود سهم طبیعت گردی در سفرهای داخلی بالغ بر ۳۰ درصد کل سفرهای گردشگری شده است. در سفرهای خارجی نیز شاهد اقبال وسیع گردشگران به مقاصدی در آفریقا، آمریکای جنوبی، جنوب شرق آسیا و آسیای میانه بوده ایم.

همچنین تورگردانان حاضر در جلسه به بیان مشکلات، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند. مشکلاتی چون حضور بی ضابطه تورگردان های بدون مجوز، غیر فعال شدن کمیته ملی طبیعت گردی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و پیشنهادهایی همچون برگزاری نمایشگاه های تخصصی طبیعت گردی و فم‏تور طبیعت گردی برای تورگردان های خارجی، از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه، در یک ورکشاپ یک ساعته، سه کارگروه‎ طبیعت گردی داخلی، ورودی و خارجی تشکیل شده و شرکت کنندگان بنا به تخصص و علاقه خود در این کارگروه ها ثبت‎نام کردند و مقرر شد از هفته آینده، جلسات آن به صورت مجزا و تخصصی آغاز شود.

حوزه طبیعتگردی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *