0

هشدار جوي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٣٠ دي ماه و ١ بهمن ١٤٠٠)

هشدار هواشناسی
بازدید 244
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
🔴هشدار جوي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٣٠ دي ماه و ١ بهمن ١٤٠٠):
 
⭕️فعاليت سامانه بارشي و سرد همراه با وزش باد شديد و خيلي شديد، كولاك شديد و احتمال وقوع بهمن
 
⭕️اجتناب از صعود به ارتفاعات تهران بتدريج از صبح پنج شنبه تا اوايل صبح جمعه
 
☑️بتدريج  از عصرو شب چهارشنبه سامانه بارشي و سرد وارد كشور مي شود موجب باد شديد، افزايش ابر و بارش برف و كولاك در مناطق شمالغرب كشور مي شود.
 
☑️صبح پنجشنبه با حركت به شرق اين سامانه، علاوه بر ارتفاعات شمالغرب، غرب، براي ارتفاعات زاگرس شمالي و مركزي، ارتفاعات تالش، البرز غربي ، ارتفاعات زنجان، همدان، مركزي، قزوين بارش برف  و وزش باد شديد و كولاك شديد ، مه آلودگي و افت محسوس دما اتفاق مي افتد.
 
☑️قبل از ظهر پنجشنبه علاوه بر مناطق ذكرشده، بارش برف در البرز مركزي با وزش باد شديد و  خيلي شديد و كولاك شديد آغاز شده و بتدريج به ارتفاعات البرز شرقي تسري مي يابد.
 
☑️طي بعدازظهر پنجشنبه تا اوايل صبح جمعه، كل پهنه كوهستان البرز با بارش برف و وزش بادشديد و كولاك همراه است.  بنابراين شرايط براي سرمازدگي و همچنين وقوع بهمن مهياست.
 
☑️جمعه تمركز و شدت بارش برف متعلق به ارتفاعات شرق مازندران، شمال سمنان ، ارتفاعات گلستان و با شدت كمتر براي ارتفاعات شمال شرق (شامل كپه داغ و آلا داغ و …) همراه با وزش باد شديد و كولاك و احتمال وقوع بهمن است
 
🔴مناطق كوهستاني جنوب و جنوب غرب ایران 
 
☑️پنجشنبه بتدريج از ساعت‌های بامداد استان‌ها و ارتفاعات ایلام (کان صیفی)، کرمانشاه (پرآو)، لرستان (اشترانکوه) و سپس  ساعت‌های بعدازظهر چهارمحال بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، شمال خوزستان (کی نو) و شمال فارس (سپیدان) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد (گاهی شدید) خواهیم داشت.  
                                                                 ☑️ جمعه بارش ها در غرب کشور تمام میشود  احتمال مه و كاهش شديد دما مورد انتظار است.
اما همچنان در استانهای لرستان (اشترانکوه)، چهارمحال بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، خوزستان (کی نو)، غرب استان اصفهان (شاهانکوه)، یزد و ارتفاعات یزد و شمال غرب فارس (سپیدان) بارش باران در ارتفاعات بارش پراكنده برف گاهی با رعدوبرق و وزش باد (گاهی شدید) خواهیم داشت.
 
🔴ارتفاعات شمال تهران: 
 
☑️صبح پنجشنبه شرايط نيمه ابري همراه با وزش باد شديد را تجربه ميكند بتدريج قبل از ظهر علاوه بر افزايش ابر  و  بارش برف ، وزش باد شديد و خيلي شديد در قله ها و خط الراس هاي مرتفع مانند توچال، خلنو و … همراه با كولاك شديد و كاهش ديد  مورد انتظار است. طي عصر با افزايش قابل ملاحظه سرعت باد تداوم بارش برف شرايط جوي همراه با كولاك شديد و احتمال وقوع بهمن ادامه دارد.
 
☑️اوايل صبح سامانه بارشي از منطقه خارج مي شود و عليرغم كاهش سرعت باد، با توجه به صاف شدن هوا، افت شديد دمايي  مورد انتظار است.
 
☑️روز جمعه با توجه به حجم زياد برف تازه در كوهستانها، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد وجود دارد. از قرارگرفتن روي نقاب هاي برفي پرهيز شود.
 
☑️با توجه به تابش خورشيدي و آلبيدوي بالاي پوشش برف  و انعكاس بالاي نورخورشيد، تجهيزات كافي و مناسب توصيه مي شود.
 
🔴 منبع: استنتاج شده از هشدارهای صادره سازمان هواشناسی کشور توسط بخش هواشناسی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *